Order by i FileSystemObject

Tags:    asp

Hej!

Jeg har lavet et script, der bruger FSO.GetFolder. Men kan man gøre sådan at alle de mapper man får via. getfolder bliver sat i rækkefølge efter navn?

9 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
jeg må indrømme at jeg ikke fatter hvordan det ikke kan lade sig gøre med getFolder... jeg har her vedlagt en del af det script jeg bruger for at hente mapper, det viser bare de mapper der nu engang er... det sortere(automatisk, for det er det eneste det gør) på navnet, dog kun i stigende... men da det er et array kan man jo bare traversere baglæns hvis det er det man ønsker...

kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

Hej!

Jeg har lavet et script, der bruger FSO.GetFolder. Men kan man gøre sådan at alle de mapper man får via. getfolder bliver sat i rækkefølge efter navn?

man kan evt. dele output efter hver bogstav altså med split også lave sin egen funktion til at sortere outputet med...... brug evt. loop eller do while

det er nok en lang og besværlig metode men.... den virker....
(jeg vil ikke bruge tid på det)

Mvh. Jop...

Hmm, det gør den da allerede... altså stigende, således at a kommer før b... så skal det være omvendt? eller hvad ønsker du?

Casper

Hmm, det gør den da allerede... altså stigende, således at a kommer før b... så skal det være omvendt? eller hvad ønsker du?

Casper

nej, det gør det ikke :S

Hej!

Kan man ikke bare bruge Order by lige som i database kald?

Hej!

Kan man ikke bare bruge Order by lige som i database kald?

Nej, det virker heller ikke :(

Hmmm er der ikke en måde man kan komme det ind i en form for Stringlist.
Og så sætte det i Alfabetisk orden og sætte det ud på siden....?

------------------------------------------------------
Intet er umuligt før man har prøvet, og vis ikke det virker første gang så plejer det at virke anden gang.

Darkfighter

jeg må indrømme at jeg ikke fatter hvordan det ikke kan lade sig gøre med getFolder... jeg har her vedlagt en del af det script jeg bruger for at hente mapper, det viser bare de mapper der nu engang er... det sortere(automatisk, for det er det eneste det gør) på navnet, dog kun i stigende... men da det er et array kan man jo bare traversere baglæns hvis det er det man ønsker...

kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

Det virker ikke :S, den skal jo sortere alle mapperne efter navn...

hmm... det gør den altså her... kan du ikke lige sende et screenshot af det du får?

t