Movenext hvis Id har været brugt

Tags:    asp

Hej alle

Jeg har et kæmpe problem !

Jeg har 9 forhandlere, alle skal have mulighed for at modtage kunder under sig.

Det jeg gerne vil lave er at når en kunde f.eks, har oprettet sig under forhandler nr. 1, så skal den næske kunde automatsik oprettes under forhandler nr. 2 etc. Kunden kan ikke selv bestemme hvilken forhandler man bliver oprettet under !

Jeg fanger forhandler id fra en tabel = "forhandler" og indskriver forhandler i en kunde tabel = "enroll" når kunden har bestilt.

Når alle 9 forhandlere har f.eks. 1 kunde hver, skal den starte forfra, så alle har lige stor chance for at få kunder under sig !

Hvordan klarer jeg den ?????

HJÆÆÆLP

Neller

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Lav en løkke der løber alle dine forhandlere igennem og spørger hver enkel forhandler om denne har en kunde, hvis svaret er nej, skal den have en kunde. Hvis alle svarer ja, begynder du med forhandler 1's forhandlere/kunder og stiller denne det samme spørgsmål, denne rekursion fortsætter så indtil der er en der svarer nej.

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)

Mit bud ville være, hvis du i form af f.eks. tekstfil lagerede det nummer du var nået til. Så kan den pluse med en hvergang man opretter sig. Så sætter du den til, når den når 9 skal den genstarte. Det er meget simpelt.
Jeg har selv brugt sådan en løsning før!

Med venlig hilsen
Frede_Manden
http://www.frederik-skov.dk

Lav en løkke der løber alle dine forhandlere igennem og spørger hver enkel forhandler om denne har en kunde, hvis svaret er nej, skal den have en kunde. Hvis alle svarer ja, begynder du med forhandler 1's forhandlere/kunder og stiller denne det samme spørgsmål, denne rekursion fortsætter så indtil der er en der svarer nej.

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)

Problemet er at jeg ikke lige ved hvordan jeg skal gribe det an.... jeg har forsøgt forskellige modeller !

Mine koder ser således ud !

<%
if request.servervariables("CONTENT_LENGTH") <> 0 then 'spørger om der bliver data tilsendt

id = Request.Form("id")

'laver recordsættet til db
set opdatering = server.createobject("ADODB.recordset")
query ="select * from enroll"
opdatering.open query, connect, adopenstatic, adlockoptimistic

'opretter ny linie i db og indskriver tilsendt data

opdatering.addnew
opdatering("dato") = time
opdatering("navn") = trim(request.form("navn"))
opdatering("nick") = trim(request.form("nick"))
opdatering("email") = trim(request.form("email"))
opdatering("land") = trim(request.form("land"))
opdatering("order") = trim(request.form("order"))
opdatering("forhandler") = trim(request.form("forhandler"))
opdatering.update
opdatering.close
%>

<%

else 'hvis der ikke bliver tilsendt data

id = Request.QueryString("id")

%>
<table width="300" cellpadding="2" cellspacing="0" border="0" align="center">
<form action="default.asp?id1=4" method="post">
<%
Set QueryNavn = (Connect.Execute("Select "& varsql &" from formular"))
%>
<tr>
<td width="100">Standard <input name="order" type="checkbox" value="standard"></td>
<td width="100">Advantage <input name="order" type="checkbox" value="advantage"></td>
<td width="100">Prestige <input name="order" type="checkbox" value="prestige"></td>
</tr>
<tr>
<td><%=QueryNavn("navn"& sprog2 &"")%> :</td>
<td align="right" colspan="2"><input name="navn" type="text" size="40" class="mem"></td>
</tr>
<tr>
<td><%=QueryNavn("nick"& sprog2 &"")%> :</td>
<td align="right" colspan="2"><input name="nick" type="text" size="40" class="mem"></td>
</tr>
<tr>
<td><%=QueryNavn("email"& sprog2 &"")%> :</td>
<td align="right" colspan="2"><input name="email" type="text" size="40" class="mem"></td>
</tr>
<tr>
<td><%=QueryNavn("land"& sprog2 &"")%> :</td>
<td align="right" colspan="2"><input name="land" type="text" size="40" class="mem"></td>
</tr>
<%
Set QueryForhandler = (Connect.Execute("Select Top 1 * from forhandler"))
%>
<tr>
<td>Id <%=QueryForhandler("forId")%></td>
<td align="right" colspan="2"><input name="forhandler" type="hidden" value="<%=QueryForhandler("id")%>"></td>
</tr>
<tr>
<td> </td>
<td align="right" colspan="2"><input type="reset" value="Reset" class="knap"> <input type="submit" value="Send" class="knap"></td>
</tr>
</form>
</table>
<% end if%>

Mit bud ville være, hvis du i form af f.eks. tekstfil lagerede det nummer du var nået til. Så kan den pluse med en hvergang man opretter sig. Så sætter du den til, når den når 9 skal den genstarte. Det er meget simpelt.
Jeg har selv brugt sådan en løsning før!

Med venlig hilsen
Frede_Manden
http://www.frederik-skov.dk

Jeg har stadig ikke fået en afklaring på problemet ! Er der nogen der kan hjælps ?

lukker sp... der er ikke kommet en løsning på problemet !

t