Opret function i dev-c++

Tags:    c++

jeg har et problem med at oprette en function i dev, den giver en fejl der siger: udskriv: No such file or directory. Hvorfor gør den det. nogen af alle jer kloge hoveder herinde der har en ide.

#include "udskriv.h"
#include<iostream>

using namespace std;

int main()
{
udskriv();
return 0;
}

void udskriv()
{
cout<< "velkommen til mit c++ program" << endl;
}

6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
ved ikke om jeg har en fil der hedder udskriv.h, men det vil jeg satse på, skrev af efter en bog, den sagde at man skulle #include functionen før man definerer den, og man skal definere den efter man har afsluttet main, kan i ikke give et eks. på en simpel function det kunne være fedt.

#include<iostream>

using namespace std;
void udskriv()
{
}
int main()
{
udskriv();
return 0;
}

Denne vil udskrive velkommen til mit c++ program, men den vil lukke kommanderpromt ned med det samme den har kørt så du kan ikke nå at læse det. Du kan gøre 2 ting enten åbne programmet gennem kommanderpromt eller system("PAUSE"); i slutningen af main(), så venter kommanderpromt på at du taster en tast før den lukker ned. Din kode kunne så se sådan her ud:

#include<iostream>

using namespace std;
void udskriv()
{
}
int main()
{
udskriv();
system("PAUSE");
return 0;
}

Håber du kan bruge det.

Mvh.

Søren

jeg har et problem med at oprette en function i dev, den giver en fejl der siger: udskriv: No such file or directory. Hvorfor gør den det. nogen af alle jer kloge hoveder herinde der har en ide.

#include "udskriv.h"
#include<iostream>

using namespace std;

int main()
{
udskriv();
return 0;
}

void udskriv()
{
}

Hej

Det siger den fordi den ikke kan finde filen udskriv.h, så se efter om du har filen til at ligge i samme mappe. Der er også en anden fejl, din funktion skal være lavet inden du kalder den, for ellers ved programmet ikke hvad du vil.

void udskriv()
{
}

Skal være inden din main().

Mvh.

Søren

[Redigeret d. 16/11-05 16:44:13 af søren]

#include "udskriv.h"
#include<iostream>

using namespace std;

int main()
{
udskriv();
return 0;
}

void udskriv()
{
}

har du en fil, der hedder udskriv.h ?

ved ikke om jeg har en fil der hedder udskriv.h, men det vil jeg satse på, skrev af efter en bog, den sagde at man skulle #include functionen før man definerer den, og man skal definere den efter man har afsluttet main, kan i ikke give et eks. på en simpel function det kunne være fedt.

perfekt tak skal du have, fem up'er til dig herfra

perfekt tak skal du have, fem up'er til dig herfra

Det var så lidt, mange tak

t