Billed database

Tags:    asp

Nogle der ved hvordan man uploader et billed til en access database? Evt. system.
På forhånd tak.
www.dedser.com

4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nogle der ved hvordan man uploader et billed til en access database? Evt. system.
På forhånd tak.
www.dedser.com

Hvorfor vil du indsætte billedet i databasen? hvorfor ikke bare indsætte et link til billedet. Grunden til at jeg spørger, er fordi at jo mere data (billeder er jo i bund og grund en masse tegn) som du indsætter i databasen, jo langsommere bliver den...

-------------------------------
Hilsen Jimmi Westeberg
http://www.westsworld.dk

På forhånd tak.
www.dedser.com

Hvorfor vil du indsætte billedet i databasen? hvorfor ikke bare indsætte et link til billedet. Grunden til at jeg spørger, er fordi at jo mere data (billeder er jo i bund og grund en masse tegn) som du indsætter i databasen, jo langsommere bliver den...

-------------------------------
Hilsen Jimmi Westeberg
http://www.westsworld.dk

Jeg har 2 forskellige slags billeder, et normalt billede og et thumb til billedet, som jo meget naturligt er mindre og fylder mindre. Så vil jeg lave et system hvor jeg online skal kunne uploade billederne. Siden hvor billederne bliver vist skal så kun vise det billede der er et thumb og når man trykker på det skal det "rigtige/store" billede komme. En access database var mit første bud på en mulighed. Men da jeg intet ved om hvordan billeder og access fungerer sammen ville det være rart med et forslag til hvordan et sådant system kan opbygges.

På min side der bliver alle billeder uploadet til en mappe, og så bliver filnavnet gemt i databasen, samt oplysninger om hvilken bruger der har uploadet dem.

Filnavnet bliver det samme som id'et i databasen, på den måde undgår man 2 ens filnavne...

På min side der bliver alle billeder uploadet til en mappe, og så bliver filnavnet gemt i databasen, samt oplysninger om hvilken bruger der har uploadet dem.

Filnavnet bliver det samme som id'et i databasen, på den måde undgår man 2 ens filnavne...

Kan jeg ikke få det system? Hvis jeg må så send til dedser00@hotmail.com.
På forhånd tak.

t