Hej med jer alle!
Jeg har en opgave som jeg ikke kan løse på egen hånd!
Jeg har lavet en hjemmeside i HTML (frontpage 2003)
Jeg er meget uerfaren med at kode, men kan godt finde ud at det banale i frontpage.
Mit spørgsmål lydder på: Jeg vil gerne have at siden er låst, så det kun er dem jeg ønsker der skal kunne komme ind på siden, der kan komme ind!
Jeg har læst mig lidt frem og tilbage her inde og er kommet frem til at det må være noget jeg skal lave i ASP. Jeg aner dog intet om ASP og hvordan man bruger det.
Hvis jeg er på rette vej eller der er en som kunne hjælpe mig ville jeg blive meget glad for høre fra dig.
På forhånd tak!
K_Link
K_link_vip@hotmail.com
du kan let gøre det uden brug af ASP eller PHP..........
denne kode sætter bare denne kode ind på din hjemmeside......
kopir den tekst der står i "Kodeeksempel" og klik på html fanen i front page og sæt koden ind....
nu står er der et felt hvor du kan skrive noget.... og en knap til at trykke på (der står Login på den...)
UPS. koden virker ikke endnu....
<form name="entry">
<input type="text" name="password" size="16">
<br><br>
<input type="button" name="enter" value="Login" onclick="go()">
</form>
det du har lavet nu er en formular felt hvor du kan skrive dit password..... nu skal du have en kode til at behandle dit password med....
denne kode skal sættes ind lige efter det sted hvor der står:
<body>
det gøres på samme måde som sidste gang......
<SCRIPT language="javascript">
<!---
function go()
{
var password = document.entry.password.value;
var location=password + ".htm";
this.location.href = location;
}
--->
</SCRIPT>
nu vil du vel gerne vide hvordan man ændre passwordet..... det er meget let.. denne kode som behandler det du skriver i dit formular felt... gør sådan set bare det at den skriver .htm efter dit password og sender dit videre til den side...
det vil sige at hvis du skriver test i dit formular felt og trykker på login sender koden dig videre til:
test.htm
hvis ikke der er en fil der hedder test.htm skriver browseren bare at den ikke kunne finde siden....
så hvis dit password skal være hejza skal du bare lave en side i samme mappe som hedder hejza.htm så kan man kun komme til den side hvis man skriver hejza i dit formular felt...
denne kode er meget sikker og utrolig svær at hacke.....
husk det password du vælger er også den side man kommer til efter at have logget ind...
mvh. Jop...