Max 10 pr site tabel

Tags:    asp

jtn

Jeg skal hente nogle poster fra en database med eksempeltvis 100 poster, på den html side hvor de bliver udskrevet skal max kunne vise 10 af gangen. Brugeren skal have mulighed for at bladre i tabellen med knapperne < og > hvis brugeren ser på de sidste 10 poster skal knappen > ikke være til sted og hvis brugeren ser på de første 10 poster skal knappen < ikke være til stede. Dernæst skal der være en oversigt over de "tabel-sider" der er.

Eksempel:

< 1 2 3 4 5 >

Jeg ved det kan gøres med hjælp fra xml, men dette skal være rent ASP og html

1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
jtn

Jeg skal hente nogle poster fra en database med eksempeltvis 100 poster, på den html side hvor de bliver udskrevet skal max kunne vise 10 af gangen. Brugeren skal have mulighed for at bladre i tabellen med knapperne < og > hvis brugeren ser på de sidste 10 poster skal knappen > ikke være til sted og hvis brugeren ser på de første 10 poster skal knappen < ikke være til stede. Dernæst skal der være en oversigt over de "tabel-sider" der er.

Det er faktisk en anelse kompliceret, ikke fordi det er særligt svært, men det er en del kode. Men vi kan da godt prøve. Helt specifikt kaldes metoden for paging. Den kode jeg viser her er sakset fra et web-projekt jeg har lavet, og linkene se således ud: 1-10 11-20 21-30 osv. Hvor den sektion man står i, ikke er et hyperlink. Den funktionalitet du nævner vil jeg lade være op til dig. Du skal være opmærksom på at der kan være noget projekt specifik kode herunder, som skal tilpasses dit projekt. Du kalder proceduren ShowListing med den SQL streng der skal

Fold kodeboks ind/udKode 

---
Thomas Due
Software developer
udvikleren.dk - ASP redaktør
tdue@mail.dk

[Redigeret d. 22/09-03 09:27:12 af Thomas Due]

t