connecte til en undermappe

Tags:    asp

er der nogle der ved hvordan amn connecter til en undermappe med access...?På forhånd tak.

7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Man kunne vel også bare bruge absolut path.. :D

Det kan man da, og har man muligheden for det, bør man faktisk placerer sin database udenfor sit web-scope. Så kan man i øvrigt kun komme til den med absolute path. På den anden måde sikre man iøvrigt at siderne stadigvæk virker, selvom man flytter hele mappen en andet sted hen.

Eks:

Web applicationen ligger i C:\\wwwroot - URL: www.minside.dk
Databasen ligger i C:\\Database

Dette betyder at KUN siderne i web scopet har adgang til databasen. En ondsindet hacker vil ikke kunne gætte navnet på database filen og downloade den ved f.eks. at skrive http://www.minside.dk/database.mdb i sin browser sti.

---
Thomas Due
Software developer
udvikleren.dk - ASP redaktør
tdue@mail.dk

Jeg vil også tro, at du kan skrive ../(Din fil) inde i din server.mappath... Hvis du vil connecte til en fil der er to mapper under tror jeg nok du kan skrive ../../(Din fil)
Jeg er ikke sikker, men jeg mener at der er muligt!!

/Mads

Jeg vil også tro, at du kan skrive ../(Din fil) inde i din server.mappath... Hvis du vil connecte til en fil der er to mapper under tror jeg nok du kan skrive ../../(Din fil)
Jeg er ikke sikker, men jeg mener at der er muligt!!

Mjah, der er ikke noget teknisk i vejen for det, men i praksis ender det som regel med at gå galt. Lad os sige at du flytter den fil hvor connect oprettes til en anden mappe. Og vupti, så er der ikke forbindelse til databasen længere. Så er det bedre at forbinde til den via Server.MapPath. Så har du kun problemer hvis du flytter databasen ...
--
Thomas Due
Software developer
tdue@mail.dk

er der nogle der ved hvordan amn connecter til en undermappe med access...?På forhånd tak.

Du snakker fuldstændig forbi mig. Prøv at uddybe hvad det er du vil?

Access er en database og kan derfor ikke "connecte" til noget som helst der har med filsystemet at gøre.
---
Thomas Due
Software developer
tdue@mail.dk

jeg mener at hvis man har sin access database i en mappe der ligger under den fil man connecter fra...hvad gør man så..?

jeg mener at hvis man har sin access database i en mappe der ligger under den fil man connecter fra...hvad gør man så..?

Nåeh! Så laver du en DNS-less connection således:
Fold kodeboks ind/udKode 

Læg mærke til stien i Server.MapPath(). Her angiver du stinavn og db navn.
---
Thomas Due
Software developer
tdue@mail.dk

Nåeh! Så laver du en DNS-less connection således:
Fold kodeboks ind/udKode 

Læg mærke til stien i Server.MapPath(). Her angiver du stinavn og db navn.
---
Thomas Due
Software developer
tdue@mail.dk

/Mads

Det kan man da, og har man muligheden for det, bør man faktisk placerer sin database udenfor sit web-scope. Så kan man i øvrigt kun komme til den med absolute path. På den anden måde sikre man iøvrigt at siderne stadigvæk virker, selvom man flytter hele mappen en andet sted hen.

Eks:

Web applicationen ligger i C:\\wwwroot - URL: www.minside.dk
Databasen ligger i C:\\Database

Dette betyder at KUN siderne i web scopet har adgang til databasen. En ondsindet hacker vil ikke kunne gætte navnet på database filen og downloade den ved f.eks. at skrive http://www.minside.dk/database.mdb i sin browser sti.

---
Thomas Due
Software developer
tdue@mail.dk

t