Hej igen....
Denne gang gælder det et spørgsmål vedrørende upload af filer gennem browseren.
Jeg har fundet et ganske glimrende script, MEN det er i PHP, og jeg arbejder altså helst med ASP.
PHP-scriptet lader mig bestemme størrelsen på filen og hvilke filtyper der kan uploades. Det skulle jeg stadig gerne have mulighed for.
Er der nogen, der kan fortælle mig hvordan jeg skal gøre (hvis det overhovedet lader sig gøre)?
På forhånd tak!
Simon Bojer Sørensen
www.si-on.dk
PS.: Her er PHP-scriptet:
<pre>
<?php
if (isset($HTTP_POST_FILES['upfile'])) {
//til brug for info om filtyper
$str1 = $HTTP_POST_FILES['upfile']['name'];
$str2 = $HTTP_POST_FILES['upfile']['size'];
$str3 = $HTTP_POST_FILES['upfile']['type'];
//Filer som kan uploades
$filetyper = array("text/plain", "application/pdf", "application/msword", "application/vnd.ms-excel");
//stien, hvortil filerne skal placeres
$dist = "/upload/";
//Tjek om der er en fil, samt om den overholder filtypen som kan uploades
if (isset($HTTP_POST_FILES['upfile']['name']) && $HTTP_POST_FILES['upfile']['name'] == "") {
echo"Ingen fil valgt! <a href=\\"$_SERVER[HTTP_REFERER]\\">tilbage</a></td>\\n";
echo"</tr></table>\\n";
echo"</center>\\n";
echo"</body></html>";
exit;
}elseif (!in_array($HTTP_POST_FILES['upfile']['type'], $filetyper)) {
echo "Filen kan ikke uploades.<br>\\n<b>$str3</b> er ikke tilladt for upload! <a href=\\"$_SERVER[HTTP_REFERER]\\">tilbage</a></td>\\n";
echo"</tr></table>\\n";
echo"</center>\\n";
echo"</body></html>";
exit;
}
echo"Ønsket fil til upload:<p>\\n";
if (isset($HTTP_POST_FILES['upfile']['name']) && $HTTP_POST_FILES['upfile']['name'] !="") {
//se
http://dk.php.net/manual/en/function.is-uploaded-file.php for "is_uploaded_file"
if(is_uploaded_file($HTTP_POST_FILES['upfile']['tmp_name'])) {
//Flyt filen fra upload-tmp til et dir. Husk at ændre "$dist" ovenover så det passer med din server
)
move_uploaded_file($HTTP_POST_FILES['upfile']['tmp_name'], $dist . $HTTP_POST_FILES['upfile']['name']);
}else{
echo"Sorry, men upload skete IKKE!";
}
echo "<b>Navn:</b> $str1, <b>størrelse:</b> $str2 bytes, <b>filtype:</b> $str3<br>\\n";
echo"</p>";
}
}else{
echo "Du skal vælge en fil til upload. <a href=\\"singleupload.html\\">singleupload.html</a>";
}
?>
</pre>