Fil-upload vha. ASP

Tags:    asp

<< < 12 > >>
Hej igen....

Denne gang gælder det et spørgsmål vedrørende upload af filer gennem browseren.

Jeg har fundet et ganske glimrende script, MEN det er i PHP, og jeg arbejder altså helst med ASP.
PHP-scriptet lader mig bestemme størrelsen på filen og hvilke filtyper der kan uploades. Det skulle jeg stadig gerne have mulighed for.

Er der nogen, der kan fortælle mig hvordan jeg skal gøre (hvis det overhovedet lader sig gøre)?

På forhånd tak!

Simon Bojer Sørensen
www.si-on.dk

PS.: Her er PHP-scriptet:

<pre>
<?php

if (isset($HTTP_POST_FILES['upfile'])) {

//til brug for info om filtyper
$str1 = $HTTP_POST_FILES['upfile']['name'];
$str2 = $HTTP_POST_FILES['upfile']['size'];
$str3 = $HTTP_POST_FILES['upfile']['type'];

//Filer som kan uploades
$filetyper = array("text/plain", "application/pdf", "application/msword", "application/vnd.ms-excel");

//stien, hvortil filerne skal placeres
$dist = "/upload/";

//Tjek om der er en fil, samt om den overholder filtypen som kan uploades
if (isset($HTTP_POST_FILES['upfile']['name']) && $HTTP_POST_FILES['upfile']['name'] == "") {
echo"Ingen fil valgt! <a href=\\"$_SERVER[HTTP_REFERER]\\">tilbage</a></td>\\n";
echo"</tr></table>\\n";
echo"</center>\\n";
echo"</body></html>";
exit;

}elseif (!in_array($HTTP_POST_FILES['upfile']['type'], $filetyper)) {
echo "Filen kan ikke uploades.<br>\\n<b>$str3</b> er ikke tilladt for upload! <a href=\\"$_SERVER[HTTP_REFERER]\\">tilbage</a></td>\\n";
echo"</tr></table>\\n";
echo"</center>\\n";
echo"</body></html>";
exit;
}

echo"Ønsket fil til upload:<p>\\n";

if (isset($HTTP_POST_FILES['upfile']['name']) && $HTTP_POST_FILES['upfile']['name'] !="") {

//se http://dk.php.net/manual/en/function.is-uploaded-file.php for "is_uploaded_file"
if(is_uploaded_file($HTTP_POST_FILES['upfile']['tmp_name'])) {

//Flyt filen fra upload-tmp til et dir. Husk at ændre "$dist" ovenover så det passer med din server :O)
move_uploaded_file($HTTP_POST_FILES['upfile']['tmp_name'], $dist . $HTTP_POST_FILES['upfile']['name']);
}else{
echo"Sorry, men upload skete IKKE!";
}

echo "<b>Navn:</b> $str1, <b>størrelse:</b> $str2 bytes, <b>filtype:</b> $str3<br>\\n";
echo"</p>";
}
}else{

echo "Du skal vælge en fil til upload. <a href=\\"singleupload.html\\">singleupload.html</a>";
}
?>
</pre>

11 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg bruger det ikke selv, men koden til at bestemme filstorelse og filtype er forholdsvis nem at kode. Du kan finde masser af upload scripts til asp pa www.activedeveloper.dk

Hej simun
Jeg bruger også ASP og jeg bruger et script du kan downloade sammen med AspSmartUpload,
Det kan findes her: http://www.aspsmart.com/aspSmartUpload/

/Hans

Jeg har prøvet at følge jeres henvisninger, men har ikke rigtig fundet noget...

Vil I ikke vise mig de koder I nævner?

På forhånd tak!

Simon Bojer Sørensen
www.si-on.dk | www.studpolyt.dk

Her er en kode der kan oploade filer Via ASP men den kan ikke det der med størelse og tid på filerne. Men det kan man nok finde et andet sted.

Husk at filnavnet på koden er "maneger.asp" med mindre du endre det i line 16

Håber det kan hjælpe dig :D

Fold kodeboks ind/udKode 

[Redigeret d. 30/11-03 01:01:40 af Dark]

Hej Hans

Så vidt jeg kan forstå, skal jeg installere to .dll-filer på serveren. Kan jeg det, når jeg benytter et webhotel?

Simon Bojer Sørensen

Jeg har prøvet at følge jeres henvisninger, men har ikke rigtig fundet noget...

Vil I ikke vise mig de koder I nævner?

På forhånd tak!

Simon Bojer Sørensen

[Redigeret d. 25/10-03 17:54:09 af Simon Bojer Sørensen]

Er det dog ikke muligt at lave en Toturial til hvordan man laver sin egen upload side med aspSmartUploade ?

mvh. Rune Thougaard
--

[Redigeret d. 24/10-03 23:27:57 af Rune Thougaard]

Hej Dark.

Tak for dit svar. Det ser umiddelbart fornuftigt ud, men jeg får ikke tid til at se yderligere på det før juleferien. Så før nytår giver jeg ingen point.

Simon Bojer Sørensen

[Redigeret d. 01/12-03 00:27:42 af Simon Bojer Sørensen]

Nu har jeg kigget på scriptet...
Men det virker ikke; der kommer følgende fejlmeddelelse: Microsoft VBScript runtime error '800a01b6' Object doesn't support this property or method: 'Append'.

Hvad gør jeg ved det?

Se evt. http://www.studpolyt.dk/upload_test.asp

Simon Bojer Sørensen

Men det virker ikke; der kommer følgende fejlmeddelelse: Microsoft VBScript runtime error '800a01b6' Object doesn't support this property or method: 'Append'.

Hvad gør jeg ved det?

Simon Bojer Sørensen

Hmmm Ja jeg kan godt se du har et lille problem...........

Jeg har prøvet det igen på PWS (Personal Web Server) får at være sikker på at det virkede og det gjore det.

Men den fejl du får skyldes nok at den server du bruger ikke understøtter metoden: Append i objectet: ADODB.Recordset eller Scripting.FileSystemObject

Jeg kan ikke se andre problemer.
Prøv at finde ud af vilket serverprogram der bruges på serveren og se om det er en gamel version der ikke undesstøter de funktioner.

Sig når du har fundet ud af noget.

Hvad gør jeg ved det?

Simon Bojer Sørensen

Hmmm Ja jeg kan godt se du har et lille problem...........

Jeg har prøvet det igen på PWS (Personal Web Server) får at være sikker på at det virkede og det gjore det.

Men den fejl du får skyldes nok at den server du bruger ikke understøtter metoden: Append i objectet: ADODB.Recordset eller Scripting.FileSystemObject

Jeg kan ikke se andre problemer.
Prøv at finde ud af vilket serverprogram der bruges på serveren og se om det er en gamel version der ikke undesstøter de funktioner.

Sig når du har fundet ud af noget.

Jaja... Jeg har også lige tjekket det på PWS og jeg kan kun give Dark ret.... Det duer altså der, så du må jo prøve at kontakte dem der har serveren og spørge hvilket server program de bruger...

/Mads

<< < 12 > >>
t