Email

Tags:    asp

Hej med jer!
Er der noget bestemt opsætningen, man skal huske at sætte op i IIS før man kan sende email via ASP koden? Det same kode virker på den ene computer men ikke på den anden... Hvad/hvor er fejlet???

jeg/vi bruger IIS v.5.0 og windows 2000 prf.

venlig hilsen
Lavang

2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej med jer!
Er der noget bestemt opsætningen, man skal huske at sætte op i IIS før man kan sende email via ASP koden? Det same kode virker på den ene computer men ikke på den anden... Hvad/hvor er fejlet???

venlig hilsen
Lavang

Hvilke komponenter har du installeret? JMail? ASPMail?

Den 12-08-03 09:45 skrev Phuong Nam Tran følgende:
-----------------------------------------------------------------------------
Hej med jer!

venlig hilsen
Lavang
-----------------------------------------------------------------------------

Den hvor det ikke virker skulle vel ikke havde en mail server installeret, for selvom Erik K. Aarslew-Jensen rigtig nok spørg om i har et mail komponent installeret så er det altså ikke helt nødvendig når man arbejder med IIS, for i IIS er der nemlig også en inbygget smtp server som man kan sende igennem, men for at det skal virke skal den være aktiveret, og der må ikke køre en anden mail server på maskinene, hvis der aligvel gør det kan det faktisk også omgåes ved at ændre på smtp porten i IIS smtp serveren..

Hvis man er sulten nok er hundemad også mad

/Koldy

t