Læs fra/skriv til Excel med ASP

Tags:    asp

Jeg har set på HTML.dk at det er muligt at læse fra et regneark vha. ASP, men jeg kan ikke finde ud af om man også kan SKRIVE til et regneark. Kan man det? - og i så fald HVORDAN?

Hvis det er muligt med andre sprog end ASP er jeg naturligvis åben for at prøve det.

Simon Bojer Sørensen
www.si-on.dk

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Umiddelbart kan det godt lade sig gøre at skrive et .xls dokument med Microsofts egne komponenter, men det er meget besværligt og lidt dumt at arbejde med. En måde at omgå det på er ved at sende html til excel. Forstået på den måde at du lavet en .xls fil på fil, fylder den ud med HTML (pas lidt på med kommandoerne, det er ikke alle den er lige glad for) og enten gemmer arket eller åbner det med det samme, hvis du åbner det med det samme bliver det vist i Excel vieweren i din browser. Bemærk at det først er fra Excel 2000 og frem at der understøttes HTML i Excel

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)

Hej Brian!

Jeg er ikke helt sikker på, at du svarer på det, jeg egentlig gerne vil vide.
Mit spørgsmål går på, om jeg kan skrive TIL et regneark - ligesom man kan skrive TIL en database. Altså noget med REQUEST. FORM der indsættes i Excel, beregnes, og sendes tilbage til browseren.

Simon Bojer Sørensen
www.si-on.dk

Hej Brian!

Jeg er ikke helt sikker på, at du svarer på det, jeg egentlig gerne vil vide.
Mit spørgsmål går på, om jeg kan skrive TIL et regneark - ligesom man kan skrive TIL en database. Altså noget med REQUEST. FORM der indsættes i Excel, beregnes, og sendes tilbage til browseren.

Simon Bojer Sørensen
www.si-on.dk

Prøv med samme kode som når du skal bruge en Access database til det samme, men ud skift den del i koden hvor der står:
DRIVER = {Microsoft Access Driver (*.mdb)}; // eller noget i den stil med :
DRIVER = {Microsoft Excel Driver (*.xls)}; // Eller noget deromkring :D

Det er bare lige skrevet ud fra hovedet så jeg er ikke helt sikker på at det er helt 100% rigtigt...

/Mads

t