formular

Tags:    asp

Håber squ i vil hjælpe mig ;)

Jeg skal bruge en formular med 8 input felter.
det skal så gemmes i et excel ark istedet for en access databse

er der en kan hjælpe mig ??

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis du bare vil gemme det i et tilfældigt regneark, er der følgende muligheder:

* Lav en fil med extension .csv og adskild de forekomster der skal være i filen med semikolon (;) som fx. dette:

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvis du klipper ovenstående kode ud og indsætter det i et tomt .csv dokument og dobbeltklikker på det får du det højst sandsynlig op i excel.

* en anden mulighed er at ekspotere det i html til excel, fra office 2000 kan excel indlæse html filer i excel. Dvs du kan lave noget html i en .xls fil og det vil virke.

Håber det gav et par ideer til at komme videre

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)

Brug COM til at hente en instans af Excel på serveren og gör det du vil igennem det object.
Du kan finde bunker af informationer om det på nettet.

ehh fatter åbenbart hat af det hele :(
kunne man være heldig at få et lille eks.?

Hvis du bare vil gemme det i et tilfældigt regneark, er der følgende muligheder:

* Lav en fil med extension .csv og adskild de forekomster der skal være i filen med semikolon (;) som fx. dette:

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvis du klipper ovenstående kode ud og indsætter det i et tomt .csv dokument og dobbeltklikker på det får du det højst sandsynlig op i excel.

* en anden mulighed er at ekspotere det i html til excel, fra office 2000 kan excel indlæse html filer i excel. Dvs du kan lave noget html i en .xls fil og det vil virke.

Håber det gav et par ideer til at komme videre

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)

t