Dev-c++ mysql

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Hej

Kan det lade sig gøre at forbinde til en mysql server gennem Dev-c++ i c++. For jeg ville meget gerne til at lave nogle programmer hvor jeg bruger mysql, nu har jeg i lang tid forsøgt at forbinde til mysql. Jeg har downloadet en masse forskellige c++ api så jeg skulle kunne gøre det men ingen af dem virkede. Så så jeg noget en havde skrevet på en side hvor der stod at man ikke kunne gøre det igen dev-c++. Så nu vil jeg gerne vide om det kan lade sig gøre, og hvis det kan hvordan man gør.

Mvh.

Søren

14 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ja selvfølgelig kan det lade sig gøre. MySQL API'et er faktisk bare en implementation af MySQL's netværks protokol. Underlæggende er der bare en almindelig socket.
Vis os hvad du har gjort og hvilken fejl du får, så er det lidt nemmere.

Nedenstående kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

...giver flgende output på min test database:
Fold kodeboks ind/udKode 

[Redigeret d. 25/10-05 14:27:32 af Robert Larsen]

Ja selvfølgelig kan det lade sig gøre. MySQL API'et er faktisk bare en implementation af MySQL's netværks protokol. Underlæggende er der bare en almindelig socket.
Vis os hvad du har gjort og hvilken fejl du får, så er det lidt nemmere.

Nedenstående kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

...giver flgende output på min test database:
Fold kodeboks ind/udKode 

[Redigeret d. 25/10-05 14:27:32 af Robert Larsen]

Hej

jeg er meget glad for du vil hjælpe mig. Jeg har prøvet det kode du sendte til mig det lignede meget det andet jeg har prøvet. Den mælder fejl om den ikke kan finde mysql.h, men det er nok fordi jeg ikke har det rigtige API eller hvad?

Den mælder fejl om den ikke kan finde mysql.h, men det er nok fordi jeg ikke har det rigtige API eller hvad?

Ja. Dev-C++ har en opdaterings funktion hvor du kan downloade såkaldte devpacks som indeholder statiske libs, dll'er og header filer. Hent mysql dev pakken og prøv så igen.
Hvis mysql.h stadig ikke kan findes så prøv at finde den manuelt...sikkert i c:\\dev-c++\\include\\mysql eller sådan noget. Den sti skriver du i "Include path" under "Project options".

Den mælder fejl om den ikke kan finde mysql.h, men det er nok fordi jeg ikke har det rigtige API eller hvad?

Ja. Dev-C++ har en opdaterings funktion hvor du kan downloade såkaldte devpacks som indeholder statiske libs, dll'er og header filer. Hent mysql dev pakken og prøv så igen.
Hvis mysql.h stadig ikke kan findes så prøv at finde den manuelt...sikkert i c:\\dev-c++\\include\\mysql eller sådan noget. Den sti skriver du i "Include path" under "Project options".

Hej
jeg har fået det installeret nu, men nu får jeg nogle andre fejl.
Fold kodeboks ind/udKode 

Hej
jeg har fået det installeret nu, men nu får jeg nogle andre fejl.
Fold kodeboks ind/udKode 

Hej

Jeg har fået det til at virke nu, lægger du ikke lige et svar så du kan få dine point

Mvh.
Søren

Jeg har fået det til at virke nu, lægger du ikke lige et svar så du kan få dine point

Lyder godt. Nej, behold bare pointsene. Jeg får dem alligevel aldrig brugt.

Lyder godt. Nej, behold bare pointsene. Jeg får dem alligevel aldrig brugt.

Jeg har fundet et problem, jeg kan ikke få den til at udskrive noget. Jeg har lavet databasen og prøvet at skrive noget i den. Har nogen idé om hvad der kan være galt?

Mvh.

Søren

Får du nogen fejl ?
mysql_query() returnerer 0 hvis der ikke er problemer. Prøv følgende:

Fold kodeboks ind/udKode 

Har den bruger du forbinder med lov til at foretage opdateringer ?

Får du nogen fejl ?
mysql_query() returnerer 0 hvis der ikke er problemer. Prøv følgende:

Fold kodeboks ind/udKode 

Har den bruger du forbinder med lov til at foretage opdateringer ?

Nu virker det :D jeg havde lavet et par småfejl. Jeg har et sidste spørgsmål, hvordan henter man noget ud af databasen og tjekker om det er ligmed noget?

Det lyder som om du glemmer at compile med -lmysql
Altså at du fortæller compileren at den skal linke mod libmysql.dll

Hvis du ikke har gjort det, kan jeg lige give dig en guide.

<< < 12 > >>
t