ASP webserver.

Tags:    asp

Hvor kan jeg finde en Webserver? sådan jeg kan teste ASP filer på egen computer? har WINdaase xp home. har prøvet Apache uden held

man er vel prof.

5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvor kan jeg finde en Webserver? sådan jeg kan teste ASP filer på egen computer? har WINdaase xp home. har prøvet Apache uden held

man er vel prof.

Du kan ihvertfald ikke bruge PWS/ISS, da den ikke kan installeres i Home Edition. Din eneste mulighed er faktisk at få Apache eller en anden "ukendt" server til at virke.

Andreas Andersen
www.friserverplads.dk/asp-nuke/

man er vel prof.
Du kan ihvertfald ikke bruge PWS/ISS, da den ikke kan installeres i Home Edition. Din eneste mulighed er faktisk at få Apache eller en anden "ukendt" server til at virke.

Andreas Andersen
www.friserverplads.dk/asp-nuke/

Apache er fandme ikke ukendt :)
Grunden til han ikke kan bruge Apache er at den er til PHP..
Apache er verdens mest brugte webserver :)
www.Apache.org

Ok, som jeg forstår det vil du gerne have en webserver til at køre på din egen XP maskine, så du kan teste hvad du laver!?

I givet fald skal du såmænd bare have installeret IIS (Internet Information Services) på din computer... den følger med XP, så du skal bare have fat i CD'en, og vælge "Tilføj eller fjern programmer", vælg derefter "Tilføj/fjern Windows komponenter", og i listen der kommer frem vælge (afkrydse) "IIS (Internet Information Services".

Og hvad du skal gøre derefter melder historien intet om... men du kan jo altid spørge :o)

God fornøjelse,
Thomas

Lige for at få et par ting på det rene:

Til XP home edition følger IIS IKKE med....
Apache kan bruges til andet PHP...

Hvis du har Apache og vil have ASP til at køre med det så prøv denne side:
http://www.apache-asp.org/
Dette kræver at du installere MOD_PERL modulet i apache, mp er en integreret perl-fortolker du skal sikre dig at perl-modulet passer sammen med den version af apache du bruger.

En anden (dyr) måde er at anskaffe sig "Sun[tm] ONE Active Server Pages v3.6.2"
http://wwws.sun.com/software/chilisoft/

intet hjælp. jeg siger jo at jeg har prøvet apache med ASP, dog uden held.
man er vel prof.

t