opsamling af <form>-besked

Tags:    php

Hej!

Jeg sidder lige og forsøger at gøre det mulig for brugerne at sende beskeder indbyrdes. Jeg har forsøgt at sende tekst via et <textarea> og en <form>, men når jeg så på den side <form>'en sender videre til, forsøger at udskrive $_POST[textarea's name] er alle linjeskift sorteret fra og vises ikke.. Dette er mig en gåde at få løst

Håber der sidder en snedig hjerne et sted, som kan hjælpe

På forhånd tak!

Med venlig hilsen

PS. Har set at der har været et indlæg med nogenlunde samme problem, men her fandt tjallan selv en løsning og der kom ingen svar..

[Redigeret d. 08/03-06 19:33:04 af jesper]

Hej!

Jeg sidder lige og forsøger at gøre det mulig for brugerne at sende beskeder indbyrdes. Jeg har forsøgt at sende tekst via et <textarea> og en <form>, men når jeg så på den side <form>'en sender videre til, forsøger at udskrive $_POST[textarea's name] er alle linjeskift sorteret fra og vises ikke.. Dette er mig en gåde at få løst

Håber der sidder en snedig hjerne et sted, som kan hjælpe

På forhånd tak!

Med venlig hilsen

PS. Har set at der har været et indlæg med nogenlunde samme problem, men her fandt tjallan selv en løsning og der kom ingen svar..

[Redigeret d. 08/03-06 19:33:04 af jesper]

Linjeskiftene er ikke sorteret fra, de er bare ikke lavet om til html. Som du nok ved bruger man i html <br> til linjeskift.

Der findes en funktion i php der hedder nl2br. Den laver alm. linjeskift om til et <br>

Hilsen

Martin Dybdal (Dybber)
Blog: http://dybber.dk/blog/

Linjeskiftene er ikke sorteret fra, de er bare ikke lavet om til html. Som du nok ved bruger man i html til linjeskift.

Der findes en funktion i php der hedder nl2br. Den laver alm. linjeskift om til et

Hilsen

Martin Dybdal (Dybber)
Blog: http://dybber.dk/blog/

Mange tak for hjælpen!! Det fungerer fint!

Det vil nok også være en god ide at køre beskederne gennem htmlentities(), medmindre du vil have at brugerne skal kunne skrive potentielt farlig html kode til hinanden.

Det vil nok også være en god ide at køre beskederne gennem htmlentities(), medmindre du vil have at brugerne skal kunne skrive potentielt farlig html kode til hinanden.

Tak for rådet!
Jeg havde tænkt mig at køre koden igennem en addslashes().. Skulle det ikke være tilstrækkeligt?

t