Activation code

Tags:    php

Jaj eg har saa lavet et login system, og det virker fint nok. Jeg har taenkt paa at lave en activation code some bliver sendt med email, men er ikke helt sikker paa hvordan den skal laves. Er der nogen der kunne smide nogle koder op maaske? eller forklare hvordan den ligesom fungere og hvad der haenger sammen? Jeg gaar ud fra der bliver lavet et link fra fx. brugerens nick og saa noget med et felt i en database maaske som skal saettes til en.. maaske noget i stil med ?user=xxx&activation=1 (den er jo saa lidt simpel og nem at manipulere) Kom med forslag

Takker mange gange :D

Regards Dennis

2 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jaj eg har saa lavet et login system, og det virker fint nok. Jeg har taenkt paa at lave en activation code some bliver sendt med email, men er ikke helt sikker paa hvordan den skal laves. Er der nogen der kunne smide nogle koder op maaske? eller forklare hvordan den ligesom fungere og hvad der haenger sammen? Jeg gaar ud fra der bliver lavet et link fra fx. brugerens nick og saa noget med et felt i en database maaske som skal saettes til en.. maaske noget i stil med ?user=xxx&activation=1 (den er jo saa lidt simpel og nem at manipulere) Kom med forslag

Regards Dennis

Jeg ville lave en tilfædig række af tal og numre med følgende funktion f.eks:
Fold kodeboks ind/udKode 

Det ville jeg så smide i et felt i brugerens række i en database, og samtidig lave et felt som afgør om brugeren er aktiveret.

Så sender du bare en mail til brugeren med et link til f.eks:

www.side.dk/activate.php?user=brugernavn&code=kode, hvorfra den så tjekker om koden er rigtig, og hvis den er det, så sætter den feltet som afgør om brugeren er aktiveret til 1, eller sådan noget.

Mvh. Emilbp

Regards Dennis

Det er en rigtig god ide med aktivering, i det system jeg selv køre med skal en admin godkende brugeren.

Lav en extra row i sql(eller to hvis der skal være unik aktiverings kode) til at tjekke om brugeren er aktiveret eller ej.
Så send en auto mail() ved oprettelse af en ny bruger, med forklaring og link eventuelt unik kode. Skriv en aktiverings side hvor den nye bruger kan aktivere sig, det er så en opdatering af databasen. I dit ligind script skal der så bare tjekkes om den extra row i sql er aktiveret (det kan jo være 1 = til, 0 = fra).

Jeg håber du kan bruge det til nåeee!

t