Cookies virker ikke

Tags:    php

Jamen overskriften siger jo sig selv. Jeg har en side hvor jeg bruger meget cookies (bruger også sessions), og det har altid virket fint. Indtil fornylig hvor det pludselig stoppede med at virke. :/
Den lave mine cookies, men kan ikke hente dem igen.

Giver et kort eksempel på hvorledes jeg anvender cookies i min kode. (Det er bare et basalt eksempel, for jeg bruger langt mere advanceret funktioner til at bearbejde mine cookies).

Fold kodeboks ind/udKode 

Dette fungerede fint, indtil for nogle uger siden. Hvad kan der være i vejen. Jeg mindes ikke at have ændret i system, og har været på skiferie, så det skulle undre mig meget hvis jeg overhovedet har programmeret mens :)

Tak på forhånd, og please hjælp :) 100 point udloves

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Fold kodeboks ind/udKode 

Jamen overskriften siger jo sig selv. Jeg har en side hvor jeg bruger meget cookies (bruger også sessions), og det har altid virket fint. Indtil fornylig hvor det pludselig stoppede med at virke. :/
Den lave mine cookies, men kan ikke hente dem igen.

Giver et kort eksempel på hvorledes jeg anvender cookies i min kode. (Det er bare et basalt eksempel, for jeg bruger langt mere advanceret funktioner til at bearbejde mine cookies).

Fold kodeboks ind/udKode 

Dette fungerede fint, indtil for nogle uger siden. Hvad kan der være i vejen. Jeg mindes ikke at have ændret i system, og har været på skiferie, så det skulle undre mig meget hvis jeg overhovedet har programmeret mens :)

Tak på forhånd, og please hjælp :) 100 point udloves

Ved ikke om det kan være problemet, men man kunne prøve at indsætte en string istedet for en int som værdi:
setcookie("userid", "blablabla");
istedet for
setcookie("userid", 123);

Hilsen Mathias

Fold kodeboks ind/udKode 

Det er ikke det. Selvfølgelig ved jeg da hvordan man bruger else !$_COOKIE osv. Det var bare et SIMPELT eksempel. :) heller ikke med den kode du viser mig der virker det. Jeg er ikke nybegynner. : ) Men problemet er at den ikke gider at hente min COOKIEs content. fx. når jeg (som du skriver) "if (!$_COOKIE['userid'])" så bliver den ved med at gøre, som om at der ikke var nogen COOKIE[userid] hvilket der jo er.
Kunne det have noget at gøre med mit webhotels opsætning? (B-one) eller at jeg skiftede fra PHP 4 til PHP 5? Jeg tvivler, men kan jo være en af jer har svaret :) Så hjælp tak

Hov undskyld, det var ikke ment på den måde :(
Jeg antyder dig hellere ikke som en nybegynder.
Jeg glemte hvis at skrive "Jeg plejer at gøre sådan her:" Men jeg tror ikke det er det. Jeg lavede en hjemmeside på www.frac.dk da de lige havde skiftet til PHP5, så kom der lidt små problemmer med nogen andre ting.

Du kunne jo lave en test om det er cookieen eller nogen med fx:
Fold kodeboks ind/udKode 

[Redigeret d. 22/02-06 23:27:42 af Patrick]

Indtil videre opstår problemet stadig, ligemeget hvad jeg gør. Den gemmer mine COOKIEs helt fint, og uden problemer, men når jeg så skal hente dem, er det som om de har en NULL værdi.

kort sagt:
"setcookie" virker fint
men
"getcookie" fatter den ikke.

:) Nogle der kunne have en teori om hvorfor? For jeg har som sagt altid gjort det på ovenævnte måde (post#1), og det har altid virket. Prøvede også at skifte tilbage til PHP4, men stadig intet fungere. Kun setcookie.

t