Hejsa ;D
2) Et andet problem er at jeg fx har 10 eller 500 rækker i en database som jeg gerne vil have udskrevet. Det er jo lidt besværligt at få brugeren til at åbne hver enkel i et admin system og trykke "udskriv", så hvordan gør man lige sådan at man fx bare sætter hak ved dem som skal udskrives og så trykker "print" ?
Da jeg går udfra du har nogenlunde kendskab til PHP for at tage en sådan opgave forklarer jeg blot en metode at gøre det på. Så kan du selv lave koden (hvis yderligere hjælp ønskes må du lige skrive).
Først vise alle rækker i databasen, hver med en checkbox med et navn der består af tekst + en automatisk tiltagende værdi (så de kommer til f.eks. at hedde n1, n2, n3, osv.).
Hver checkbox skulle så have et unikt felt fra databasen som value så disse kunne identificeres efter at formen er blevet postet.
Dette skulle så "post'es" til en side hvor man kørte en løkke igennem, der kunne ligne denne:
for ($n = 1; $n <= $nc; $n++)
{
if ($_POST["c" . $n])
{ //echo det fra databasen der skal udprintes
}
}
På den måde ville man få echo'et alle de data fra databasen der skulle udprintes og derefter blot printe.
Dette er blot et eksempel
Det kan laves på en del andre måder men det bliver næsten nødt til at være noget i denne stil.
Håber du kunne bruge det til noget
Mvh.
Rune Jensen
---------------------------------------------------------------------------
\\"Do what you do and have fun doing it and try not to be too miserable.\\"
---------------------------------------------------------------------------