Udfør handling hver 30. minut

Tags:    php

Hey..

Jeg skal bruge et system der udføre en mysql opdatering for hvert 30. minut

Den skal samtidig udskrive hvor lang tid der er tilbage indtil opdateringen udføres..

jeg har sat en meta til at opdatere hvert 3. minut.. Men hvordan får jeg opstillet min SQL opdatering til at udføres hvert 30. ?

Håber i kan hjælpe...

10 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
For at det skal kunne lade sig gøre kræver det at der er en der åbner siden hvert 30. minut da man ikke kan sætte php til at arbejde efter et ur, men kun når siden hentes. Hvis du har adgang til serverens opsætning og har mulighed for at eksekvere programmer på den kan du også få et program til at køre opdateringen hver 30. minut. Har du ikke denne adgang til serveren kan du prøve at kigge på www.webcron.org, jeg har ikke selv leget med det men ideen er at du indtaster adressen på en php fil på din server. Så sørger denne service for at køre denne fil på bestemte tidspunkter.

Burde det ikke kunne lade sig gøre når jeg har en meta der opdatere hver 3. minut?

Har forsøgt med at lave nogle if sætninger hvor jeg beder den om at tage et timestamp af tiden lige nu og trække det fra et timestamp der blev oprettet da man loggede ind. og hvis det stamp er større end 1800 skulle den udføre en handling.. kan bar ikk få det til at køre rigtigt..

Er der ikke et eller andet man kan gøre i den stil?

Mmm tror det nemmeste ville være at bruge eksempelvis webcron og så få dem til at ordne det der skal laves hver halve time. Det med nedtællingen kan vel bare laves ved at finde tiden til den næste "halve time" og så vise det.

Mvh.
Rune Jensen
---------------------------------------------------------------------------
\\"Do what you do and have fun doing it and try not to be too miserable.\\"

Det er muligt at lave det uden cronjob, det kræver at du gemmer tidspunkter for sidste opdatering i en database eller i en tekstfil, og så checke hvor lang tid der er gået ved hver opdatering.

Fold kodeboks ind/udKode 

Dog vil jeg sige et cronjob vil være klogere da du så ikke skal checke hver gang en side loades.

Burde det ikke kunne lade sig gøre når jeg har en meta der opdatere hver 3. minut?

Har forsøgt med at lave nogle if sætninger hvor jeg beder den om at tage et timestamp af tiden lige nu og trække det fra et timestamp der blev oprettet da man loggede ind. og hvis det stamp er større end 1800 skulle den udføre en handling.. kan bar ikk få det til at køre rigtigt..

Er der ikke et eller andet man kan gøre i den stil?

du kunne vel sætte din meta til at opdatere hvert 30minut og så finde et javascript countdown du sætter til at tælle nedad fra 30minutter.
-----------------------------------------------------------------------------

Min side ->www.the-hive.dk/~donp/

du kunne vel sætte din meta til at opdatere hvert 30minut og så finde et javascript countdown du sætter til at tælle nedad fra 30minutter.
-----------------------------------------------------------------------------

Min side ->www.the-hive.dk/~donp/

Metaen er nødt til at stå til 3 minutter, da der er andre årsager til at den opdatere sig selv :)

Det er muligt at lave det uden cronjob, det kræver at du gemmer tidspunkter for sidste opdatering i en database eller i en tekstfil, og så checke hvor lang tid der er gået ved hver opdatering.

Fold kodeboks ind/udKode 

Dog vil jeg sige et cronjob vil være klogere da du så ikke skal checke hver gang en side loades.

Jeg har lavet noget lignene af det du beskriver der..
Men desværre går det rimelig meget galt.
Af og til udskriver den..: Der er 42 minutter til udbetaling, altså over 30 minutter... og det burde jo ikke være muligt..

Har vedlagt mine koder her:

Opdatering:
Fold kodeboks ind/udKode 

Tid tilbage:
Fold kodeboks ind/udKode 

Kan webcron overhovedet bruges når det er et brugerbaseret system?

Det skal er at indsætte 2 poletter hver halve time at en bruger er online på systemet..

Kan webcron overhovedet bruges når det er et brugerbaseret system?

Det skal er at indsætte 2 poletter hver halve time at en bruger er online på systemet..

Kan det godt. Webcron udfører blot en PHP kode eksempelvis hver halve time. Så det er blot i denne kode at tjekke hvilke brugere der er online og så tilføje poletter til disse spillere.

Mvh.
Rune Jensen
\\"Do what you do and have fun doing it and try not to be too miserable.\\"

Nogen der kan fortælle mig hvordan webcron virker?

og hvordan jeg skal kode den php-kode der skal ligge 2 til mine online brugeres poletter?

t