Visual Studio 6 vs. Visual Studio .NET 2003

Tags:    c++

Jeg vil gerne lave hurtige og (helst) bredt kompatible programmer, samtidig med at det skal være rimelig nemt at finde rundt i. Er der nogle gratis programmer der er ligeså gode, eller nogle andre "IDE/Compilere" der er bedre?

Hvilken IDE/Compiler er bedst?

Hvad er forskellen?

Hvad er forskellen mellem 2003 og den kommende 2005 version?

Note:
Lige nu bruger/prøver/tester jeg Visual C++ 2005 Express Edition Beta 2, og jeg synes det virker en smule uoverskueligt når man vil linke til forskellige libraries.

MVH. qff

[Redigeret d. 01/10-05 16:37:16 af Malthe]

Hvis du med "bredt kompatible" mener at dine programmer skal kunne køre på andre platforme (OS og/eller compiler) bør du sætte VisualC++ op til at køre "native" og uden .net

Der er mange nye features i den nye 2005 udgave, så hvis du har muligheden bør du bruge 2005. Du bør IKKE bruge 6.0 udgaven.

At lave C++ programmer kan let virke lidt uoverskueligt i starten, uanset compiler/editor/IDE.

Jeg selv bruger en del forskellige C++ kompilere, jeg skriver koden i en editor der også kan kalde kompileren. Til større projecter bruger jeg makefiler der kaldes fra editoren.

(Jeg har både Visual C++ 6.0, Borland Builder og BuilderX, Dev-Cpp, Code::Blocks, har også prøvet VisualC++ 2005).

Hvis du med "bredt kompatible" mener at dine programmer skal kunne køre på andre platforme (OS og/eller compiler) bør du sætte VisualC++ op til at køre "native" og uden .net

Hvordan skifter jeg til "native" ?

MVH. qff

Jeg har ikke Visual C++ 2005 for tiden. Jeg mener at du vælger det når du opretter et project.

(Jeg bør vist få instaleret den igen, ...)

Jeg har ikke Visual C++ 2005 for tiden. Jeg mener at du vælger det når du opretter et project.

(Jeg bør vist få instaleret den igen, ...)

Jeg bruger nu 2003, men jeg kan stadig ikke finde funktionen/valgmuligheden.

MVH. qff

Jeg prøver lige at checke i morgen på arbejde.

Hvis du vælger "Win32 console project" når du opretter et nyt project ser det faktisk ud til at den er sat "rigtigt". Du skal dog lave main om til:
int main(int argc, char *argv[])
eller
int main()

Du bør også disable "precompiled headers", og fjerne #include <stdafx.h>

Ellers skal du sige nej til "Enable managed ..." under compiler options.

Hvis du vil lave rigtige windows programmer med Win32-api skal du downloade og instalere Platform-SDK

t