Regning af timer

Tags:    php

Jeg vil have hjælp til noget...

Jeg skal lave et system hvor man skal trykke på en knap, så skriver den klokken og dato ind i databasen(det er ingen problem)

Men så når jeg vil åbne siden igen skal den regne ud om der er gået 12 timer fra da jeg var inde sidst. Hvis det er. Skal den finde ud af hvor mange gange 12 timer der er gået.. Så skal den tage det sidste tal og minus med nuværende klok. og indsætte det og dato i databasen... Ellers minuser den bare det tal fra klokken, hvis der ikke er gået over 12 timer..

Vil blive meget glad hvis en af jer udviklere vil hjælpe :)

10 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Den skal osse regne på hvor mange timer der er gået fra fx den 1/2 til i dag (8/2)

Der kan du så bare bruge mktime()... Den er også meget simpel... php.net igen :)

Du kan så få time() værdier med mktime()... så tager du de to værdier og bruger samme system som før.

[Redigeret d. 09/02-06 11:56:50 af D P]

Forstår ikke hvordan jeg skal smide mktime ind i scriptet...

$timedif = time() - $time-værdi-fra-mysql;
$timedif = $timedif / 60 / 60;

$i = 0;
while ($timedif >= 12) {
$i++;
$timedif = $timedif - 12;
}

Ved brug af datoer:

$timedif = mktime(0,0,0,2,9,2006) - mktime(0,0,0,2,1,2006);

Første mktime er så for den 09/02/2006 og den anden er så den 01/02/2006. Derefter har du antal sekunder der er gået siden da, og så kan du bare bruge koden igen:

$i = 0;
while ($timedif >= 12) {
$i++;
}

Så til sidst indeholder $i så hvor mange gange 12 timer der er gået imellem de to datoer... 0 0 0 i mktime er bare timer minutter sekunder, som du så også kan ændre på hvis nødvendigt.

Hvis du ikke ved hvordan du kan smide de forskellige værdier ind i mktime() ud fra det data du gemmer, så gem altid datoer osv. som time() og brug så altid date() til at "udpakke" de forskellige værdier

[Redigeret d. 09/02-06 21:41:02 af D P]

Jeg vil have hjælp til noget...

Jeg skal lave et system hvor man skal trykke på en knap, så skriver den klokken og dato ind i databasen(det er ingen problem)

Men så når jeg vil åbne siden igen skal den regne ud om der er gået 12 timer fra da jeg var inde sidst. Hvis det er. Skal den finde ud af hvor mange gange 12 timer der er gået.. Så skal den tage det sidste tal og minus med nuværende klok. og indsætte det og dato i databasen... Ellers minuser den bare det tal fra klokken, hvis der ikke er gået over 12 timer..

Vil blive meget glad hvis en af jer udviklere vil hjælpe :)

Du vil altså have et system som kan tælle antal tolve timer siden sidste gang siden var besøgt.

Med venlig hilsen
Christian Jeppesen
Freelance Programmør

Ja via et usersystem og en database så skulle den regne.. og hvis der var gået 12 timer får brugeren fx. 50 point..

Hvis der kunne tælles 12 timer ud 4 gange skulle den gange 50 med 4 så det ville blive 200 point.. Håber i forstår :) MYSQL DATABASE bliver brugt!

Ja via et usersystem og en database så skulle den regne.. og hvis der var gået 12 timer får brugeren fx. 50 point..

Hvis der kunne tælles 12 timer ud 4 gange skulle den gange 50 med 4 så det ville blive 200 point.. Håber i forstår :) MYSQL DATABASE bliver brugt!

Du kan evt. tage og bruge unix timestamp. Dette kan hentes via time(). Brug så time() værdien og gør fx:

$timedif = time() - $time-værdi-fra-mysql;

derefter har du så antal sekunder der er gået siden da... du kan så gøre:

Så har du nu værdien i timer og du kan derfor bruge:

$i = 0;
while ($timedif >= 12) {
$i++;
}

Nu kan du så bare tjekke din værdi, for hvor mange gange 12 timer er gået... Håber det er forståeligt :)

PS: Hvis du skal ha' dato eller noget ud fra time() kan du bruge date()... Slå den op på php.net

[Redigeret d. 08/02-06 10:59:59 af D P]

Den skal osse regne på hvor mange timer der er gået fra fx den 1/2 til i dag (8/2)

Der kan du så bare bruge mktime()... Den er også meget simpel... php.net igen :)

Du kan så få time() værdier med mktime()... så tager du de to værdier og bruger samme system som før.

Forstår ikke hvordan jeg skal smide mktime ind i scriptet...

Den skal jo osse tage klokken med??

Ok, nu skal den bare smide ny dato og resten af tiden ind, så hvis der var 5 timer tilbage, skal den skrive det ind i databasen

har selv fundet en anden løsning, kan ikke få det til at virke

t