Spørgeskema - form

Tags:    php

Hej!
Jeg vidste ik helt hvad jeg skulle kalde dette indlæg, men jeg har brug for lidt hjælp ! :)

Jeg har brug for at lave en slags spørgeskema/tilmeldingsform.

Der skal være mulighed for at folk prikke nogle ting af/krydse nogle ting af. Med et flueben eks. Derudover skal der også lige være nogle felter til navn osv.
Kan man lave det?
Og hvordan ville man typisk modtage de info? Via mail (som ved en mailform) eller er det noget SQLdatabase?

Jeg håber der er nogen der har en løsning.. :D

Takker!
- Søren!

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Glemte at afslutte $sql = my....
Glemte også at lave den som connecter til databasen og en ting mere, men har lavet en lille guide over hvad tingene gør i scriptet og det er ikke noget svært, men prøv det her:
Fold kodeboks ind/udKode 

[Redigeret d. 22/01-06 21:55:32 af Patrick]

Du kan prøve at lege lidt med det her script:
Fold kodeboks ind/udKode 

[Redigeret d. 22/01-06 19:35:57 af Patrick]

Du kan prøve at lege lidt med det her script:
Fold kodeboks ind/udKode 

[Redigeret d. 22/01-06 19:03:00 af Patrick]

Jeg prøvede bare lige at copypaste din kode, for at se hvad det var for noget.. Når jeg smider det op på min server får jeg følgende fejl:
Parse error: parse error, unexpected T_STRING in /home/sv_rold07dk/test.php on line 13

Hvad betyder det? Og er det noget væsentligt i koden jeg skal ændre?

Glemte at afslutte $sql = my....
Glemte også at lave den som connecter til databasen og en ting mere, men har lavet en lille guide over hvad tingene gør i scriptet og det er ikke noget svært, men prøv det her:
Fold kodeboks ind/udKode 

[Redigeret d. 22/01-06 21:55:32 af Patrick]

Jeg har igen testet det, men jeg har en fornemmelse af at jeg gør noget galt, og at det evt. kunne være disse to oplysninger. Kan du/eller andre komme med et eksempel på hvad disse to kan være?

$dhost = "localhost"; //Database host//
$dnavn = "Database navn"; //Database navn//

Tak ! :)

t