En der kort og forståeligt kan ridse op hvad fordelene ved PHP5 og den forbedrede OPP er?
Kan det betale sig når man ikke bruger særligt store scripts eller vil det til hver en tid kunne betale sig fra brugerens sysnspunkt?
Har læst at klasser afvikles langsommere, og derfor ikke kan betale sig medmindre en side har virkeligt mange hits eller konstant bygger videre på sine scripts.
Kort og kontant forklaring på hvorfor man skal vælge php5 og OOP?
Anders!
OOP i php5 er følger ikke helt den generelle OO paradgim. Godt nok har du static, constructors, overloadning af members, iteration, abstraktion og interfaces, men jeg føler stadig at mine OO egenskaber er pakket ind i PHP5's OO verden. Jeg vil ikke anbefale at gå igang med at lære OOP i dette sprog. Der vil jeg hellere anbefale java Tiger eller C++, hvor Java nok er lidt nemmere at gå igang med end C++.
Jeg kan dog se det smarte i OO i php hvis du har et script, som du vil udbygge. Her ser du klart fordelene og styrken ved at bruge OOP, så lidt er der stadig i snakken om at OOP nok godt kan betale sig at sætte sig ind i når det gælder php, men som jeg sagde før, så er det ikke et sprog man skal tage hånd om hvis man vil lære det OO paradgim.
Slot - All your base are belong to us
http://www.sigsys.dk