Hvordan lærte i at lave php?

Tags:    php

Som Topic siger vil jeg gerne vide lidt om hvordan i har lært at lave php...

//CoBolt

//CoBolt

Jeg startede ud op www.webcafe.dk

Mvh. Emilbp

Jeg downloadede nogen php script på nettet og undersøgte dem.... Så prøver man sig lidt frem og sådan noget og undersøger hvad den gør og så læste jeg en lille tutorials om det, for at finde mere konkret ud af, hvad det er jeg har at gøre med.....

//CoBolt

Jeg startede ud op www.webcafe.dk

Mvh. Emilbp

ditto

Mvh
Kaare

Sagen er enkelt, køb dig en begynder bog, og bagefter stiger, du ligså stille op til det mere avancered del af PHP! og pludselig kan man det! det tager ikke lang tid hvis man køber sig en begynder bog!

Sælg eller køb domænenavne på auktion. Få den bedste pris for dine domæner. Helt uden gebyrer! på http://www.alletiders-internet.dk

Jeg startede med at købe bogen Start på php. 75 kroner, der lærte jeg det basale, med arrays, variabler o.s.v
efter det gik jeg ind på www.webcafe.dk og der lærte jeg en hel masse også
<=>
Im back :S
<=>

Webcafe.dk
>>>Swiatecki<<<

Webcafe.dk
>>>Swiatecki<<<

Jeg blev født med det. Har dog fundet ud af at det er et af mine store handicap.

Slot - All your base are belong to us
http://www.sigsys.dk

"Start på PHP", den mener jeg vi fik udleveret i datalogi, jeg kunne dog PHP forinden (eller ihvertfald det der står i bogen :)), og jeg mener ikke den er værd at bruge 75 kr. på.

Da jeg selv skulle igang, gik jeg direkte til sagen, installerede den nødvendige software (webserver mm.), og kodede et community med brugerprofiler, fora og andet gøjl på 2 skoledage. som hjælp brugte HTML og CSS tutorialen på html.dk (kunne jeg heller ikk på daværende tidspunkt), udvikleren.dk (her er skam et par glimrende php artikler) og sidst men ikke mindst brugte jeg hovedet.

jeg vil dog tilføje at jeg havde programmerings erfaring inden jeg gik igang med PHP, og jeg anser absolut ikke som en ulempe. Med dette mener jeg IKKE at man nødvendigvis skal starte med et andet programmeringsprog. Man skal bare starte et sted, og PHP er en mulighed.

god fornøjelse
/Troels

t