Kan PHP selv køre en fil på serveren?

Tags:    php

Hej

Jeg har et banner admin system på en hjemmeside (PhpAdsNew), som kører super. Dog kræver dette system at man kører en bestemt "maintenance" fil hvert døgn. Dette har jeg lidt svært ved at få min webhotelleverandør til at gøre for mig, selv om det skulle være muligt at automatisere via en såkaldt "Cron" service på serveren.

Anyway - nu tænkte jeg bare, om det mon var muligt at lave et PHP script der kunne klare dette problem? Det er trods alt bare en lille PHP fil der skal eksekveres én gang i døgnet...

Håber på et par fif, og gode råd...

Mvh
Gunnar

hvis du har en maskine der altid er tændt kunne du køre et javascript der refreshede en gang i døgnet.

hvis det med et døgn ikke er helt nødvendigt kunne du lave et system der for hvergang en bruger besøger din side tester om der er gået et døgn eller mere siden det php script du skal køre engang i døgnet er blevet kørt og så bare includer det hvis der er gået så lang tid.
-----------------------------------------------------------------------------

Min side ->www.the-hive.dk/~donp/

Hej

Jeg har et banner admin system på en hjemmeside (PhpAdsNew), som kører super. Dog kræver dette system at man kører en bestemt "maintenance" fil hvert døgn. Dette har jeg lidt svært ved at få min webhotelleverandør til at gøre for mig, selv om det skulle være muligt at automatisere via en såkaldt "Cron" service på serveren.

Anyway - nu tænkte jeg bare, om det mon var muligt at lave et PHP script der kunne klare dette problem? Det er trods alt bare en lille PHP fil der skal eksekveres én gang i døgnet...

Håber på et par fif, og gode råd...

Mvh
Gunnar

Ja, hvis du laver et script, der vedliholder/maintancer så kan du bruge henv.

webcron.org
cronjob.de

til at kalde din maintance fil, du brehøves kun kalde fra den ene.

Jeg har haft meget glæde af de to sider, da det er gratis cronjob site, og jeg ikke selv har muglighed for at opsætte cron.

-Thomas
Hvis mennesker er så kloge, hvorfor ødelægger
vi så os selv og den verden vil lever i?
I mod softwarer patenter
http://www.nosoftwarepatents.com/

-------------------------------------------------------
Visual Basic noget for dig?
tjek Visual Basic-Gruppen
http://www.udvikleren.dk/groups/?gid=41

ja de gange man ikke selv har rettigheder over serveren, er det eneste vist at benytte en cronjob service.

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

ja de gange man ikke selv har rettigheder over serveren, er det eneste vist at benytte en cronjob service.

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

Tak for det. Jeg prøver de gratis services der - lyder bekvemt :-)

Mvh
Gunnar

t