Jeg er ved at strikke en kalender sammen. Egentlig et booking-system, men lige nu er det kalenderen jeg har problemer med.
Jeg har skrevet noget kode, som lister i dag, og 14 dage frem i en tabel, så kan man så klikke ud for de forskellige dage for at booke. Nu skal jeg så have lavet, så man kan se hvilke dage der er booket på, så de enkelte celler bliver markeret med eksempelvis en grøn baggrund. Min kode er følgende:
<?php
include("functions.inc.php");
session_start();
$day = DAY;
$date = TIME;
$realdate = mktime(0, 0, 0, date("m", TIME), date("d", TIME), date("Y", TIME));
connect();
?>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<title>Kalender</title>
<meta name="generator" content="TSW WebCoder">
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css">
</head>
<body>
<div class="monthTable">
<table>
<tr>
<td><b>Dato</b></td>
<td><b>IK</b></td>
<td><b>ØK</b></td>
<td><b>FB</b></td>
</tr>
<?php
$query = mysql_query("SELECT dato, kirke FROM kalender ORDER BY dato ASC");
while($row = mysql_fetch_array($query)) {
$datoFromDB[] = $row['dato'];
$kirkeFromDB[] = $row['kirke'];
}
while($day < PERIOD)
{
$month = date("F", $date);
$year = date("Y", $date);
$dateDigit = date("j", $date);
$monthDigit = date("n", $date);
if($month != $monthThisday)
{
echo "
<tr>
<td colspan=\\"4\\" class=\\"newMonth\\">{$month} - {$year}</td>
</tr>";
}
?>
<tr>
<td><? echo "{$dateDigit}. - ".parseDay(date("w", $date)); ?></td>
<td><a class="link" href="<? echo $_SERVER['PHP_SELF']."?kirke=ik&date={$dateDigit}.{$monthDigit}.{$year}&mode=showdate"; ?>">Book</a></td>
<td><a class="link" href="<? echo $_SERVER['PHP_SELF']."?kirke=ok&date={$dateDigit}.{$monthDigit}.{$year}&mode=showdate"; ?>">Book</a></td>
<td><a class="link" href="<? echo $_SERVER['PHP_SELF']."?kirke=fb&date={$dateDigit}.{$monthDigit}.{$year}&mode=showdate"; ?>">Book</a></td>
</tr>
<?
$date += DAY;
$day += DAY;
$monthThisday = $month;
}
?>
</table>
</div>
Jeg har siddet og eksperimenteret med et ekstra while-loop, som tjekker om datoen, den skal til at skrive i kalenderen også eksisterer i databasen, og så giver td'en class="highlight", men kan ikke få det til at virke.
Er der nogen der har svaret på mit problem, for er lidt desperat lige nu (Det skal være færdigt i morgen).
Mvh. Emilbp