Hey.
Håber ikke overskriften er alt for forvirrende. Men altså, jeg er blevet bedt om at lave sådan et script til en webshop, hvor man kan samle sin egen computer. Se eksempel her:
http://dt-online.dk/bpc_system/b/basis/genex_pc_basis_/_amd_s2800_da.htmlAdmin delen skal fungerer på den måde at man tilføjer en gruppe, og derefter tilføjer hvilke ting man selv skal kunne vælge til den.
F.eks. oprette en computer:
Navn: Test
Spec: <indsæt specifikationer her>
Valgmuligheder: Her skal man så kunne vælge hvilke ting, kunden skal skal kunne bestemme. F.eks. ram, motherboard - you got the idea!
Når det er udfyldt, sendes man videre til en side hvor man så indtaster de forskellige valgmuliger. Under ram skriver man f.eks. Kingston 256, Kingston 512, etc.
Det kunden så ser, er navnet på computeren, specs, og så en dropdown menu for hver af de ting man har valgt (ram, motherboard).
Jeg havde tænkt mig det hele skulle gemmes i et MySQL database.
Jeg er rimelig ny indenfor php. Men det jeg mangler er egentlig ikke en trin-for-trin guide eller noget. Jeg vil bare gerne høres hvordan det kan laves lettets. Så jeg ikke begynder at kode en masse, hvorefter jeg finder ud af, at det hele er lavet forkert.
Så, kom med jeres forslag.
Ps. Jeg vil helst ikke bruge et færdiglavet system, da jeg også ser det her som en træning i at programmere php.