Nyhedsbrev

Tags:    php

Hej alle! :)

Jeg har lavet så man kan tilmelde sig et nyhedsbrev. Jeg har alle emails i en tabel ved navn newsletter.

Hvordan kan jeg så via php sende en mail rundt til alle mails i tabellen, UDEN at der ved modtagelse af nyhedsbrevet, står ALLE modtagere af mailen.

Samtidig kunne jeg godt tænke mig at vide, hvordan jeg får html koder i mailen? uden at det bliver skrevet som tekst, men vist som html?

mvh
Rasmus Henriksen
Cortx

5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Jeg har lavet så man kan tilmelde sig et nyhedsbrev. Jeg har alle emails i en tabel ved navn newsletter.

Hvordan kan jeg så via php sende en mail rundt til alle mails i tabellen, UDEN at der ved modtagelse af nyhedsbrevet, står ALLE modtagere af mailen.

Samtidig kunne jeg godt tænke mig at vide, hvordan jeg får html koder i mailen? uden at det bliver skrevet som tekst, men vist som html?

mvh
Rasmus Henriksen
Cortx

Du kan gøre det vha. af en simpel while loop, hvor du bare sender en mail, en ad gangen, men du kan også sætte alle mailsene ind i en bcc: mail, mail, osv header ind i mailen...

Du kan få html i dine mails ved at sætte en Content-type: text/html; charset=iso-8859-1 header i mailen også bare skrive dine html tags i mailen...

Hilsen
Jan S.

[Redigeret d. 26/12-05 18:05:49 af Jan S.]

Her er min kode:
mail($email,"Nyhedsbrev", "tekst");

hvordan skal jeg lave det der while loop? Har ikke voldsomt forstand på det ;)

Og så lige en ting mere. I nyhedsbrevet. Skal jeg lave head body osv? og så hvad med det der content? :)

Du kan gøre det sådan her:
Fold kodeboks ind/udKode 

Hilsen
Jan S.

mvh
Rasmus Henriksen
Cortx

Du kan gøre det vha. af en simpel while loop, hvor du bare sender en mail, en ad gangen, men du kan også sætte alle mailsene ind i en bcc: mail, mail, osv header ind i mailen...

Du kan få html i dine mails ved at sætte en Content-type: text/html; charset=iso-8859-1 header i mailen også bare skrive dine html tags i mailen...

Hilsen
Jan S.

mvh
Rasmus Henriksen
Cortx

Hilsen
Jan S.

Her er min kode:
mail($email,"Nyhedsbrev", "tekst");

hvordan skal jeg lave det der while loop? Har ikke voldsomt forstand på det ;)

Og så lige en ting mere. I nyhedsbrevet. Skal jeg lave head body osv? og så hvad med det der content? :)

Hej! ;)

Kanon tusinde mange tak, men jeg synes bare ikke den afsender mailen?

Nu vi snakker om ikke at afsene, kan det så passe at b-one's mail halløj der, er utroligt utroligt langsomt?

Det synes at virke nu ;) Jeg "poster" dig en gang, hvis den får problemer.. :)

t