Hvordan ville i lave dette?

Tags:    php

Hej alle sammen, først glædelig jul!
Jeg er ved, at lave noget billede upload til en artikel, og det fungere også fint. Jeg har lavet sån, at når man skal uploade så skal man vægle, om man vil uploade 1, 2 eller 3 billeder. Men så når jeg skal til, at kunne rette artiklen, så kommer mit problem. Jeg ved ikke hvordan jeg skal lave sån, at hvis artikelen indeholder 1 billede, kan man kun vælge et billede ud af alle de andre som er uploadet. Og det samme med 2 og 3, man skal kunne vægle 2 eller 3 billeder. MEN hvordan pokker laver jeg dette ? :D
Håber i kan hjælpe mig!

Marc Zacho

www.senia.dk - www.hcparty.dk

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg er ved, at lave noget billede upload til en artikel, og det fungere også fint. Jeg har lavet sån, at når man skal uploade så skal man vægle, om man vil uploade 1, 2 eller 3 billeder. Men så når jeg skal til, at kunne rette artiklen, så kommer mit problem. Jeg ved ikke hvordan jeg skal lave sån, at hvis artikelen indeholder 1 billede, kan man kun vælge et billede ud af alle de andre som er uploadet. Og det samme med 2 og 3, man skal kunne vægle 2 eller 3 billeder. MEN hvordan pokker laver jeg dette ? :D
Håber i kan hjælpe mig!

Marc Zacho

Går ud fra du uploader billederne til FTP'en...
Ehm du kan jo gemme info i Db omkring hvor mange der er uploaded til den artikel?

Men ville nok vælge og uploade billederne til DB'en i stedet, så kan du under din artikel bare have 3 koloner pic1 pic2 pic3 fx. som så indeholder billederne... og måske pic count....
Mener der er en artikel om hvordan du smider billeder i db...

Hilsen k-roy
(Christian B. Andersen)
-- Problemer er til for at blive løst :) --

Håber i kan hjælpe mig!

Marc Zacho

Går ud fra du uploader billederne til FTP'en...
Ehm du kan jo gemme info i Db omkring hvor mange der er uploaded til den artikel?

Men ville nok vælge og uploade billederne til DB'en i stedet, så kan du under din artikel bare have 3 koloner pic1 pic2 pic3 fx. som så indeholder billederne... og måske pic count....
Mener der er en artikel om hvordan du smider billeder i db...

Hilsen k-roy
(Christian B. Andersen)
-- Problemer er til for at blive løst :) --

Jeg alle billederne på FTP'en, og i databasen. I databasen hedder felterne bare billede, billede2 og billede3. Og hvis det kun er et billede som der er uploadet, så er de andre "null". Men hvordan kan jeg lave en update form til at skifte mine billeder ud med nolge andre som er uploadet ?
Checkboxe (har prøvet, synes ikke rigtigt jeg kunne få det til at virke, men hvis du har en ide så skriv den da!)

Marc Zacho

Har selv fundet en løsning :S

Marc Zacho

t