Textarea indsætte br, b, i, k

Tags:    php

Hej Udviklere

Jeg er ved at lave en admin sektion til en hjemmeside, og jeg har jeg har lavet sådan at når man logger ind i admin sektionen, så kan man redigere fx. profil siden.

Jeg har derfor lavet en textarea hvor den hiver nogle data fra en mysql database, så den tekst der er mysql databasen står i den textarea. Problemer et bare hvis jeg laver mellemrum altså en næste linie, så gør den det ikke. Så skal jeg indsætte <br> Er der på nogen måde jeg kan få den til at forstå at hvergang jeg trykker på enter i min textarea så indsætter den faktisk en skjult <br>?

Noget andet er hvordan jeg kan få teksten gjort fed / kursiv / underlinieret. Hvis man markere en tekst og fx, trykker på en knap der hedder B (måske Ctrl + b) så gør den det fed?

Er det noget der er noget skriv om på nettet et sted?

6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
echo nl2br(htmlspecialchars($row['tekstfelt_fra_mysql']));

Min kode ser sådan ud:
Det er der hvor man retter hvad der står på profil siden.
<?
include ("config.php");
con_db();
$query = mysql_query("SELECT * FROM profil");
while ($data = mysql_fetch_array($query)){
$firmaprofil = $data["profil"];
}
?>
<form action="indsaet.php" method="post">
Tekst:
<textarea name="profil" cols="80" rows="30"><?php echo "$firmaprofil"; ?></textarea>
<input type="submit" value="Opdater">
</form>
<br>

Min kode ser sådan ud:
Det er der hvor man retter hvad der står på profil siden.
<?
include ("config.php");
con_db();
$query = mysql_query("SELECT * FROM profil");
while ($data = mysql_fetch_array($query)){
$firmaprofil = $data["profil"];
}
?>
<form action="indsaet.php" method="post">
Tekst:
<textarea name="profil" cols="80" rows="30"><?php echo "$firmaprofil"; ?></textarea>
<input type="submit" value="Opdater">
</form>

Hvordan kommer min kode så til at se ud? Nu har jeg prøvet lidt forskelligt uden resultat.

Koden skal ikke bruges på den side du viser der, men på siden, hvor profilen vises.

Koden skal ikke bruges på den side du viser der, men på siden, hvor profilen vises.

Ah, nu virker det...

Nu virker det bare ikke hvis jeg sætter <b> min tekst </b> nu står der bare <b> min tekst </b> istedet for at gøre den fed..

Nogen løsning på dette?

Ah, nu virker det...

Nu virker det bare ikke hvis jeg sætter min tekst nu står der bare min tekst istedet for at gøre den fed..

Nogen løsning på dette?

echo nl2br($data['mintekst']);

t