Hej folk derude som koder med php & mysql ,okay er igang med et lille site , og er gået lidt i stå.Jeg henter noget data fra min mysql database, men mit problem er at den henter det i forkert orden , det ældste ligger øverst..Hvordan kan jeg fix' det?Koden som jeg bruger:Kode <?php include 'config.php'; include 'opendb.php'; $query = "SELECT overskrift, indhold, skrevet, tid FROM cup_nyheder ORDER BY tid DESC"; $result = mysql_query($query, FETCH_LAST); while($row = mysql_fetch_array($result, MYSQL_ASSOC)) { echo "<table width='96%' border='0' align='center' cellpadding='0' cellspacing='3' class='newborder'> <tr> <td><div align='center' class='style1 style2'>{$row['overskrift']}</div></td> </tr> <tr> <td class='style3'>{$row['indhold']}</td> </tr> <tr> <td><div align='right' class='style5'>{$row['skrevet']} - {$row['tid']}</div></td> </tr> </table>";} include 'closedb.php'; ?> Burder virke nu. Du manglede at sætte en ORDER BY ind i din query. Kan ikke helt huske om det skal være ascending eller descending, men hvis det ikke virker, så byt DESC ud med ASC i queryen.Mvh. Emilbp
<?php include 'config.php'; include 'opendb.php'; $query = "SELECT overskrift, indhold, skrevet, tid FROM cup_nyheder ORDER BY tid DESC"; $result = mysql_query($query, FETCH_LAST); while($row = mysql_fetch_array($result, MYSQL_ASSOC)) { echo "<table width='96%' border='0' align='center' cellpadding='0' cellspacing='3' class='newborder'> <tr> <td><div align='center' class='style1 style2'>{$row['overskrift']}</div></td> </tr> <tr> <td class='style3'>{$row['indhold']}</td> </tr> <tr> <td><div align='right' class='style5'>{$row['skrevet']} - {$row['tid']}</div></td> </tr> </table>";} include 'closedb.php'; ?>
Hej folk derude som koder med php & mysql ,okay er igang med et lille site , og er gået lidt i stå.Jeg henter noget data fra min mysql database, men mit problem er at den henter det i forkert orden , det ældste ligger øverst..Hvordan kan jeg fix' det?Koden som jeg bruger:<?phpinclude 'config.php';include 'opendb.php';$query = "SELECT overskrift, indhold, skrevet, tid FROM cup_nyheder";$result = mysql_query($query, FETCH_LAST);while($row = mysql_fetch_array($result, MYSQL_ASSOC)){ echo "<table width='96%' border='0' align='center' cellpadding='0' cellspacing='3' class='newborder'> <tr> <td><div align='center' class='style1 style2'>{$row['overskrift']}</div></td> </tr> <tr> <td class='style3'>{$row['indhold']}</td> </tr> <tr> <td><div align='right' class='style5'>{$row['skrevet']} - {$row['tid']}</div></td> </tr> </table>";} include 'closedb.php';?>Tak på Forhånd,