Er det acceptabelt?

Tags:    php

<< < 123 > >>
En af mine bekendt har netop betalt et professionelt firma xx.xxx kr for en webløsning. Jeg har tjekket den lidt ud og startede med at studse over at de ikke have smidt doctype på, og stort set ikke havde noget i deres stylesheet. Forsøgte mig med at få koden valideret, og grundet den manglende doctype skete dette ud fra HTML 4.01 transitional. Den havde intet mindre end 388 fejl bare i html delen, så tør næsten ikke drømme om hvad der venter mig når jeg skal tjekke selve programmeringen.

Mht til css, så var der ingen fejl, men stort set alt er lavet inline, og selve css filen er rimeligt mager.

Personligt afleverer jeg aldrig noget med fejl, og slet ikke i markup. CSS kan vel forsvares hvis kunde bliver sat ind i at feks styling af scroll ikke virker i andet end IE, og man forklarer hvordan det hænger sammen.

Burde en kunde modtage sådan noget, når man tænker på hvad det har kostet? Hvad mener i? Er det her man skal udnytte den support som følger med i prisen?

Tjek selv siden på www.musicmadness.dk

Anders!

23 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det der HTML kunne godt minde om noget der var lavet med fontpage eller lignende.

Jeps frontpage og adobe golive, thats the tools.

Oki så skal der vel ikke gøres et større nummer ud af det. Virker somom alt er i fineste orden. Kunne lyde som minimums kravene hos de danske webfirmaer burde højnes lidt hehe.
Anders!

Ikke kun hos selskaberne - nok nærmere hos os :-) Det er jo os der til dels er skyld i det :-)

Mikkel Meyer Andersen (mikl-dk)

Undskyld, men jeg forstår slet ikke de argumenter.

Nogle stykker her inde snakker om validering som noget, der tager længere tid, og som noget der vil gøre produktet dyere. Det er slet ikke tilfældet. Selvfølgelig vil det blive dyere, hvis man også lige skal betale for videreuddannelse af udvikleren for at føre hans viden up to date, men det er vel ikke det vi snakker om. Udvikling ved brug af standarderne sparer tid og udviklingsomkostninger, for slet ikke at tale om vedligeholdelsesomkostninger samt kundens valgfrihed til at skifte leverandør, hvis kunden er utilfreds.

Det er ikke køberen af webløsningens opgave eller interesse at sænke på standardoverholdelse for standardoverholdelsens skyld, som visse svar giver ud tryk for at man skal. Skal kunden kræve standardoverholdelse, skal det ske fra det forretningsmæssige synspunkt (søgemaskinepladering, loadtid som medvirker til brugeroplevelsen, ensartethed, fremtidssikring, vedligeholdelsesomkostninger, afvisning af potentielle kunder osv.) og ikke fra det tekniske synspunkt.

Lige siden starte af min relativt korte tid med webrelaterede ting, har jeg set det som et minimum at overholde stanarden så godt som overhovedet muligt. Derfor satte jeg også stort spørgsmålstegn ved den side og den problemstilling denne debat drejer sig om. Synes sq at det svarer lidt til at købe en bil som ser flot ud, men har en defekt motor. I sidste ende udnytter sådanne firmaer folks uviddenhed, i stedet for at sætte ære i altid at aflevere noget gennemført. Men igen, hvis man laver noget der holder 100% fra starten, så går man jo glip af de dyrebare timer som supporter ;)
Anders!

Til Jesper Kristensen:
Selvfølgelig koster det ikke ekstra at udvikle det fra starten af, hvis udvikleren/programmøren er i stand til det (og det må man som minimum kræve af at professionelt firma) - jeg snakkede om, hvis det skulle laves om fra det nuværende og til at overholde standarderne. Så det er muligt, at vi har snakket forbi hinanden.

Mikkel Meyer Andersen (mikl-dk)

Vi kan være enige om, mikl-dk, at man ikke behøver lave fuldstændigt om på en side, hvis man skal videreudvikle på den. Jeg opfattede siden i spørgsmålet som en nyudviklet side.

Vi kan være enige om, mikl-dk, at man ikke behøver lave fuldstændigt om på en side, hvis man skal videreudvikle på den. Jeg opfattede siden i spørgsmålet som en nyudviklet side.

Den er også helt ny, og tilhører nystartet firma.
Anders!

Det svarer jo netop ikke til at have købt en bil med en defekt motor, siden kan jo køre.

Problemet er jo samtidig indtjening! Hvis jeg skal sætte mig fra bunden af og kode en hjemmeside i notepad, så vil det tage mig forholdsvis lang tid! Hvis jeg derimod har lavet nogle standard komponenter(news, forum, blog, faq, indkøbskurv...) som jeg kan bruge, vil jeg derimod kunne sælge siden billigere, få flere kunder (på grund af min pris), og dermed beholde min virksomhed. Det eneste problem er at de komponenter ikke overholder standarderne, men det er ikke noget problem for mig, da jeg ikke bliver betalt for at få siden til at leve op til standarden (og det har ikke noget med som virksomhed at have en høj moralsk standard, man får nu engang hvad man bestiller - og betaler for).

Jeg ville gøre nøjagtigt det samme... hvad ville i gøre, hvis alternativet var ikke at få kunden og i sidste ende være nødt til at lukke jeres firma, fordi i ikke kunne få kunder på grund af en ideologisk tilgang til forretning. Kort og godt -

HVAD VILLE I GØRE?

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)
Praesto et Persto

Det svarer jo netop ikke til at have købt en bil med en defekt motor, siden kan jo køre.

Problemet er jo samtidig indtjening! Hvis jeg skal sætte mig fra bunden af og kode en hjemmeside i notepad, så vil det tage mig forholdsvis lang tid! Hvis jeg derimod har lavet nogle standard komponenter(news, forum, blog, faq, indkøbskurv...) som jeg kan bruge, vil jeg derimod kunne sælge siden billigere, få flere kunder (på grund af min pris), og dermed beholde min virksomhed. Det eneste problem er at de komponenter ikke overholder standarderne, men det er ikke noget problem for mig, da jeg ikke bliver betalt for at få siden til at leve op til standarden (og det har ikke noget med som virksomhed at have en høj moralsk standard, man får nu engang hvad man bestiller - og betaler for).

Jeg ville gøre nøjagtigt det samme... hvad ville i gøre, hvis alternativet var ikke at få kunden og i sidste ende være nødt til at lukke jeres firma, fordi i ikke kunne få kunder på grund af en ideologisk tilgang til forretning. Kort og godt -

HVAD VILLE I GØRE?

Praesto et Persto

Er det iorden at aflevere noget som ikke er fremtidssikret, og hvad tror du kunden ville sige til det hvis han blev gjort opmærksom på det? Produktivitet og penge er sq ikke alt... Kvalitet, gode oplevelser, mouth to mouth reklame af den positive slags. det er mere værd end penge. Ok måske den med flot bil men defekt motor var lidt forkert... Men lad os så sige Flot bil, men den kan kun køre ned af bakke.
Anders!

Hvad nu hvis du kun har betalt for en bil der kan køre ned af bakke?

Det jeg mener er at man typisk betaler for de ydelser man får, der er INGEN der arbejder gratis. Du går heller ikke ned i brugsen og fylder kurven op med varer, og kun vil betale for en del af dem!

MAN FÅR HVAD MAN BETALER FOR!

Naturligvis skal man give brugeren en god oplevelse, alle de kunder jeg har kontakt med til dagligt er glade for deres produkt også selv om det ikke overholder diverse standarder eller lignende. Der har kunden også haft en god oplevelse, men det har været i planlægningsfasen, hvor man gennemgår de krav og de ideer brugeren har til sitet (og det har kunden i denne tråd sikkert også været igennem). Det er også her ting som validation fremkommer, hvis det er et krav til siden.

Praesto et Persto

Hvad nu hvis du kun har betalt for en bil der kan køre ned af bakke?

Det jeg mener er at man typisk betaler for de ydelser man får, der er INGEN der arbejder gratis. Du går heller ikke ned i brugsen og fylder kurven op med varer, og kun vil betale for en del af dem!

MAN FÅR HVAD MAN BETALER FOR!

Naturligvis skal man give brugeren en god oplevelse, alle de kunder jeg har kontakt med til dagligt er glade for deres produkt også selv om det ikke overholder diverse standarder eller lignende. Der har kunden også haft en god oplevelse, men det har været i planlægningsfasen, hvor man gennemgår de krav og de ideer brugeren har til sitet (og det har kunden i denne tråd sikkert også været igennem). Det er også her ting som validation fremkommer, hvis det er et krav til siden.

Praesto et Persto

Nævner du muligheden for dine kunder, og sætter dem ind i hvilken betydning det har og kan have? Kan være jeg er opdraget forkert, men følger altid standarden :)
Forstår det lidt at du ville tage xx antal tusinde mere for at gå hele linen ud i dit produkt.

Hvis en person kom til mig og spurgte mit til råds angående en firma, ville jeg tjekke referencerne ud, og faldt jeg over sådan noget, som det omtalte firma har lavet i dette tilfælde, ville jeg aldrig kunne sige god for det.

Anders!

<< < 123 > >>
t