Får kun ½delen af min data ud :S

Tags:    php

Hej alle i gæve udviklere.. :D

Jeg sidder med en side med et brugersystem, det virker fint nok og jeg er nu ved at lave en "ret profil" side.

min ret profil side består af nogle textbokse hvor de lagrede information hentes ud i, hvorefter man kan rette dem og trykke ok

MEN når jeg henter informationerne ud fra min MYSQL database kommer kun halvdelen af informationerne ud ..

exempel: i databsen står der i feltet realname "Nicholas Swiatecki", ( er tjekket i PHPmyAdmin), MEN når jeg henter det ud i min tekstbox står der kun "Nicholas"... hvad går der galt ?

min kode:

editprofile.php
Fold kodeboks ind/udKode 

>>>Swiatecki<<

9 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej alle i gæve udviklere.. :D

Jeg sidder med en side med et brugersystem, det virker fint nok og jeg er nu ved at lave en "ret profil" side.

min ret profil side består af nogle textbokse hvor de lagrede information hentes ud i, hvorefter man kan rette dem og trykke ok

MEN når jeg henter informationerne ud fra min MYSQL database kommer kun halvdelen af informationerne ud ..

exempel: i databsen står der i feltet realname "Nicholas Swiatecki", ( er tjekket i PHPmyAdmin), MEN når jeg henter det ud i min tekstbox står der kun "Nicholas"... hvad går der galt ?

min kode:

editprofile.php
Fold kodeboks ind/udKode 

>>>Swiatecki<<

Du henter det rigtig nok osv.
MEN fordi der er et mellemrum mellem dit fornavn og efternavn skal valuen sættes ind i ""(HTML), så i stedet for:
Fold kodeboks ind/udKode 

brug denne linje:
Fold kodeboks ind/udKode 

Det er fordi din browser (tror vidst alle gør det, men...) tror det er en anden parameter end value...
Det er også en god idé at escape alle værdier du vil udskrive med echo, så:
Fold kodeboks ind/udKode 

Gør det med dem alle, så undgår du samme fejl i andre af felterne
Hilsen
Jan S.

[Redigeret d. 25/11-05 17:28:43 af Jan S.]

Hmm har du prøvet at bruge print istedet for echo? mener ikke at echo altid er glad for variabler uden de bliver escaped
http://www.stfn.dk

Det virker perfekt.. 50 up tiæl dig :D

kan du måske fortælle mig hvorfor "password" ikke bliver vist som ******, men rå tekst ?
>>>Swiatecki<<<

Det virker perfekt.. 50 up til dig :D

kan du måske fortælle mig hvorfor "password" ikke bliver vist som ******, men rå tekst ?

>>>Swiatecki<<<

*rettede en stavefejl*

hmm.. nu gør det den ikke mere..
>>>Swiatecki<<<

Fordi din kodeord-input er af typen er af password, og alt hvad der står i den type bliver *******'et :)

ja tak.. problemet var at det IKKE blev vist som ***
>>>Swiatecki<<<

oh.. undskyld :)

ja tak.. problemet var at det IKKE blev vist som ***
>>>Swiatecki<<<

Det er fordi du har et mellemrum i type!
prøv denne:
Fold kodeboks ind/udKode 

Hilsen
Jan S.

t