Hej alle i gæve udviklere..
Jeg sidder med en side med et brugersystem, det virker fint nok og jeg er nu ved at lave en "ret profil" side.
min ret profil side består af nogle textbokse hvor de lagrede information hentes ud i, hvorefter man kan rette dem og trykke ok
MEN når jeg henter informationerne ud fra min MYSQL database kommer kun halvdelen af informationerne ud ..
exempel: i databsen står der i feltet realname "Nicholas Swiatecki", ( er tjekket i PHPmyAdmin), MEN når jeg henter det ud i min tekstbox står der kun "Nicholas"... hvad går der galt ?
min kode:
editprofile.php
$conn = mysql_connect("******", "******", "******");
mysql_select_db("******");
session_start();
$xuser = $_SESSION['username'];
$resultat = mysql_query("select * from profile where username= '$xuser' ") or die ("Brugeren Eksistere ikke");
while ($raekke = mysql_fetch_array($resultat)) {
extract($raekke);
echo '<form action="do.editprofile.php" method=\\"post\\">';
echo "Brugernavn: $username ";
echo "Password <input type=\\"password \\" name=\\"password \\" value=$password>";
echo "Email <input type=\\"text\\" name=\\"email\\" value=$email >";
echo "Dit rigtige navn <input type=\\"text\\" name=\\"realname\\" value=$realname >";
echo "Sejlnummer <input type=\\"text\\" name=\\"sejlnr\\" value=$sejlnr>";
echo "billede:<input type=\\"text\\" name=\\"billede\\">";
echo "Klub: <input type=\\"text\\" name=\\"klub\\" value=$klub>";
echo "Fødselsdag: <input type=\\"text\\" name=\\"birthday\\" value=$birthday>";
echo "<input type=\\"submit\\" value=\\"Gem ændringer\\"></center>";
echo "</form>";
}
>>>Swiatecki<<
Du henter det rigtig nok osv.
MEN fordi der er et mellemrum mellem dit fornavn og efternavn skal valuen sættes ind i ""(HTML), så i stedet for:
echo "Dit rigtige navn <input type=\\"text\\" name=\\"realname\\" value=$realname >";
brug denne linje:
echo "Dit rigtige navn <input type=\\"text\\" name=\\"realname\\" value=\\"$realname\\">";
Det er fordi din browser (tror vidst alle gør det, men...) tror det er en anden parameter end value...
Det er også en god idé at escape alle værdier du vil udskrive med echo, så:
echo "Dit rigtige navn <input type=\\"text\\" name=\\"realname\\" value=\\"".$realname."\\">";
Gør det med dem alle, så undgår du samme fejl i andre af felterne
Hilsen
Jan S.
[Redigeret d. 25/11-05 17:28:43 af Jan S.]