rediger en MySQL database online

Tags:    php

Jeg sidder og roder lidt med at kunne redigere en database online så jeg nemt og bekvemt vil kunne gøre dette inde i et admin område på en hjemmeside. Jeg har lavet følgende kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

Det virker i sig selv på den måde jeg havde tænkt mig at indholdet fra hver nyhed kom i hvert sit felt og hver nyhed som er blevet tilføjet kommer under hinanden hele tiden. Mit problem er så at hvis jeg ændre i bare en, ændre den begge 2.
Min update.php ser således ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg kan ikke helt se hvad jeg skal gøre... Kunne man evt. ikke få den til at linke til hvert id også ville dette komme frem også havde man mulighed for kun at redigere i denne?

5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du skal sørge for at fortælle MySQL hvilken række der skal opdateres, ved at føre ID'et med over (hvilket du også virker til at være klar over).

Enten ved at bruge et 'hidden felt' med id'ets værdi, eller også kan du selvfølgelig ændre form action til update.php?id=$data['id']

Query'en skal ihvertfald ændres til
Fold kodeboks ind/udKode 

Giver det mening?

Du skal sørge for at fortælle MySQL hvilken række der skal opdateres, ved at føre ID'et med over (hvilket du også virker til at være klar over).

Enten ved at bruge et 'hidden felt' med id'ets værdi, eller også kan du selvfølgelig ændre form action til update.php?id=$data['id']

Query'en skal ihvertfald ændres til
Fold kodeboks ind/udKode 

Giver det mening?

-
Det giver rigtig meget mening, vidste ikke helt hvordan jeg skulle få den til at vælge det givne id... prøver lige lidt senere om det virker :)

YES SIR, det virker :)...

Mange mange mange tak Jens :)

Forresten kunne jeg ikke smelte de 2 filer sammen egentlig? Så man ikke skal have 100000 refresh filer? :)

Jeg er ikke helt med på hvad du mener med 'smelte sammen', så der må du nok lige uddybe lidt - eller oprette et nyt spørgsmål...

t