Jeg sidder og roder lidt med at kunne redigere en database online så jeg nemt og bekvemt vil kunne gøre dette inde i et admin område på en hjemmeside. Jeg har lavet følgende kode:
<?
include("db_connection.php");
$result = mysql_query("SELECT * FROM nyheder ORDER BY id DESC");
while ($data = mysql_fetch_array($result))
{
?>
<form action="update.php" method="post" name="<? echo "$data[id]"; ?>" style="margin: 0px;">
<table width="840" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr>
<td width="145">Nyheds ID: <? echo "$data[id]"; ?></td>
<td width="695">Nyhedens overskrift: <textarea name="overskrift" cols="40" rows="1"><? echo "$data[overskrift]"; ?></textarea></td>
</tr>
<tr>
<td height="92" colspan="2"><textarea name="tekst" rows="10" cols="74"><? echo "$data[tekst]"; ?></textarea></td>
</tr>
<tr>
<td colspan="2">Nyhedens overskrift: <textarea name="forfatter" cols="40" rows="1"><? echo "$data[forfatter]"; ?></textarea></td>
</tr>
</table>
<input name="submit" type="submit" value="Gem">
</form>
<br><br>
<? } ?>
Det virker i sig selv på den måde jeg havde tænkt mig at indholdet fra hver nyhed kom i hvert sit felt og hver nyhed som er blevet tilføjet kommer under hinanden hele tiden. Mit problem er så at hvis jeg ændre i bare en, ændre den begge 2.
Min update.php ser således ud:
<?
include("db_connection.php");
$gem = $_REQUEST["overskrift"];
$gem1 = $_REQUEST["tekst"];
$gem2 = $_REQUEST["forfatter"];
$update = mysql_query("UPDATE nyheder SET overskrift = '$gem', tekst = '$gem1', forfatter = '$gem2'");
echo "<span class='stor'>Ændringerne er blevet gemt</span><br><span class='mellem'><a href='admin.php'>Tilbage</a></span>";
exit;
?>
Jeg kan ikke helt se hvad jeg skal gøre... Kunne man evt. ikke få den til at linke til hvert id også ville dette komme frem også havde man mulighed for kun at redigere i denne?