Anti Spam filter - Få sat hvor lang tid der skal gå fra man har skrevet en...

Tags:    php

Hej med Jer - Udviklere.!

Jeg er lidt kommet til det punkt, hvor jeg synes det er ekstremt træls at ens tagwall bliver udnyttet til spam. Det er negativt for mig og for mine besøgende.
Derfor er jeg nået til den problemstilling, at jeg gerne vil lave et spamfilter, der gør, at når man har skrevet en besked i tagwallen, så går der et vidst antal tid før man kan igen.

Er der nogle der er friske på at hjælpe?

På Forhånd Tak - Michelle Nielsen

2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
hvis du har mulighed for at bruge $_SESSION kan du sætte en boolean i det array f.eks.
når brugeren prøver at lave noget på væggen

if(isset($_SESSION['usedWall'])&&$_SESSION['usedWall']==true){
/*brugeren har skrevet før i den nuværende session*/
}else{
/*brugeren har ikke skrevet før i den nuværende session*/
$_SESSION['usedWall']=true;
}

så skal brugeren på en eller anden måde vente på at hans nuværende session på serveren forsvinder for at kunne lave endnu en besked på serveren,kan evt. laves med en tidssætning i session i stedet for en boolean.

ellers er der,cookies(kan brugeren have slået fra).filer på serveren,database
-----------------------------------------------------------------------------

Min side ->www.the-hive.dk/~donp/

Hej med Jer - Udviklere.!

Jeg er lidt kommet til det punkt, hvor jeg synes det er ekstremt træls at ens tagwall bliver udnyttet til spam. Det er negativt for mig og for mine besøgende.
Derfor er jeg nået til den problemstilling, at jeg gerne vil lave et spamfilter, der gør, at når man har skrevet en besked i tagwallen, så går der et vidst antal tid før man kan igen.

Er der nogle der er friske på at hjælpe?

På Forhånd Tak - Michelle Nielsen

Hej

Tror jeg ville logge brugerens IP adresse og et timestamp når der skrives i gæstebogen.
Så kan du jo tjekke hvor længe siden det er brugeren sidst skrev i den nå han/hun klikker på "skriv i min gæstebog". og på den måde begrænse uhæmmet brug.

Det gode ved at logge IP adressen er at du senere kan udbygge scriptet til at bande brugere der ikke overholder dine regler.

MVH
Groyk.dk
Simon Madsen

t