Julekalender

Tags:    php

Jeg kunne godt tænke mig at få opdateret vores julekalender, således at jeg ikke behøver tømme databasen for sidste års tekster, men at tekstfelterne søges på årstal sammen med dato.

Fold kodeboks ind/udKode 

Fold kodeboks ind/udKode 

Så man også kan læse sidste og forrige års julekalender. Hvad skal der til af ændringer for dette?

Hilsen Frank

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg kunne godt tænke mig at få opdateret vores julekalender, således at jeg ikke behøver tømme databasen for sidste års tekster, men at tekstfelterne søges på årstal sammen med dato.

Fold kodeboks ind/udKode 

Fold kodeboks ind/udKode 

Så man også kan læse sidste og forrige års julekalender. Hvad skal der til af ændringer for dette?

Hilsen Frank

En mulighed var at vælge at lave et nyt table i databasen til dette års julekalender, og bare sætte den til at læse derfra istedet for fra den gamle, så kan du bare lade den gamle ligge som den er :)

En mulighed var at vælge at lave et nyt table i databasen til dette års julekalender

Så skal jeg jo alligevel ændre i filerne hele tiden, som det er nu, styres afsnittene på måned og dato, så hvis der bliver tilføjet "current year" eller hvad der nu skal stå, så burde det vel nok virke med alle afsnit i samme table.

Derimod kunne jeg føje et nyt feldt til med årstallet, og så lade den vise året der passer på det feldt, men hvordan skrives det ind i koden som den er nu?

Hilsen Frank

En mulighed var at vælge at lave et nyt table i databasen til dette års julekalender

..men hvordan skrives det ind i koden som den er nu?
Det er ikke meget hjælp man får, er det mon fordi jeg hellere vil betale mig fra det end lære det selv..?

Hilsen Frank

t