sikkert filarkiv med MySQL

Tags:    php

Hej Udviklere

Jeg skal lave et filarkiv som gemmer alt som filen indeholder i en database, dog vil jeg gerne havde at det er opdelt sådan at filnavnet er i to kolonner hvor den ene er filtypen og den anden er navnet på filen. Det skal også putte indholdet i filen ind i databasen så der ikke kommer til at ligge nogle filer på serveren som man kan gætte sig vejen til, og det er derfor jeg vil lave det til MySQL...

På forhånd tak

*Redigerede bare en stavefejl*

[Redigeret d. 18/11-05 20:10:41 af Morten Lybecker]

6 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Et lille råd, spær det af med .htaccess der kan du heller i komme forbi ved at skrive en tåbelige url..

kan man heller ikke hvis ssesion er registeret..

(.\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'~[veile]~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'.)

Hej Udviklere

Jeg skal lave et filarkiv som gemmer alt som filen indeholder i en database, dog vil jeg gerne havde at det er opdelt sådan at filnavnet er i to kolonner hvor den ene er filtypen og den anden er navnet på filen. Det skal også putte indholdet i filen ind i databasen så der ikke kommer til at ligge nogle filer på serveren som man kan gætte sig vejen til, og det er derfor jeg vil lave det til MySQL...

På forhånd tak

Du kan dele filnavnet op med explode()

Fold kodeboks ind/udKode 

Så ligger filens navn i $names[0] og filtypen ligger i $names[1]

Mvh. Emilbp

Hej Udviklere

På forhånd tak

Du kan dele filnavnet op med explode()

Fold kodeboks ind/udKode 

Så ligger filens navn i $names[0] og filtypen ligger i $names[1]

Mvh. Emilbp

En fil som hedder "file1.txt.exe" vil da stadig være en exe-fil?
Istedet kunne man gøre sådan her.
Fold kodeboks ind/udKode 

Ikke testet!

Hilsen Mathias

[Redigeret d. 20/11-05 09:41:50 af Mathias Knudsen]

Husk at gemme selve typen ($_FILES["navn"]["type"]) i et felt aligevel (se link), da denne skal bruges ved download af filen.

[Redigeret d. 20/11-05 10:10:38 af Simon Jensen]

Simon det er lige det jeg skulle bruge... og har leget lidt med det og har fundet ud af at det skulle gemmes i et felt...

Tak til jer alle... jeg fordeler pointne sådan: 70 til Simon, og resten deles mellem jer

t