problemer med noget mysql og php, med at oprette tabeller fra et document.

Tags:    php

Hej!

Jeg vil gerne gøre sådan, at når man skriver sine mysql informationer, og trykker OK, så opretter den det som decumentet siger den skal i databasen, her er hvor jeg er nået til:

setup.htm:

Fold kodeboks ind/udKode 

setup.php:

Fold kodeboks ind/udKode 

men npr jeg så trykker ok, skriver den:

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2) in /var/www/hotserv.dk/users/bam/nyheds/setup.php on line 2

Warning: mysql_select_db() [function.mysql-select-db]: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2) in /var/www/hotserv.dk/users/bam/nyheds/setup.php on line 3

Warning: mysql_select_db() [function.mysql-select-db]: A link to the server could not be established in /var/www/hotserv.dk/users/bam/nyheds/setup.php on line 3

Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2) in /var/www/hotserv.dk/users/bam/nyheds/setup.php on line 15

Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: A link to the server could not be established in /var/www/hotserv.dk/users/bam/nyheds/setup.php on line 15
Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2)

Hvad er problemet? er det måske at i setup.htm, der skal f.eks. name'et på host hede noget andet så at det opfatter det som $host i setup.php? det er ihvertfald setup.htm der er noget galt med... for når jeg bare skriver iformationerne i
mysql_connect("$host","$user","$pass");
mysql_select_db("$db");
og loader setup.php, så duer det...

- Andy

3 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
for når jeg bare skriver iformationerne i
mysql_select_db("$db");

Har du husket at include en php fil som definerer $host, $user og $pass variablerne?

for når jeg bare skriver iformationerne i
mysql_select_db("$db");

Har du husket at include en php fil som definerer $host, $user og $pass variablerne?

nej, for det skulle felterne jo sørge for i setup.htm, sådan så at det man skriver i setup.htm, bliver overført til setup.php og "oversætter"
mysql_select_db("$db");

til f.eks
mysql_connect("det der blev skrevet i host feltet i setup.htm","det der blev skrevet i brugernavn feltet i setup.htm","det der blev skrevet i kodeord feltet i setup.htm");
mysql_select_db("det der blev skrevet i database feltet i setup.htm");

Kan du følge mig?

har fundet ud af det!

t