indsæt række 56 gange

Tags:    php

Halløj der.

Jeg skal have lavet en administration der indsætter 56 tomme felter i min database.
Den skal dog selv indsætte id-numrene 1 - 56. Jeg har ikke autoincrement på mit id i tabellen, da flere rækker i samme tabel skal kunne indeholde samme id-nummer.

Jeg har forsøgt mig med følgende:

include("php/config.php");
if($_POST['func'] == 3) {
for ($i=0;$i<57;$i++) {
mysql_query("INSERT INTO table (`id`, `aftale`, `titel`, `kontrakt`, `ejer`) VALUES ('$i', '', '', '', '".$_POST['klanid']."')") or die(mysql_error());
}
}

Men den udskriver:
Duplicate entry '0' for key 1

Hvordan får jeg det til at køre??

3 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
hvis id er sat til at være unique i tabellen så vil den fejle når du prøver at indsætte rækker med et allerede existerende id og gived dig den fejlbesked du får.

Da du er ligeglad med unikheden af id skal du sætte den til ikke at være unique i tabellen.

og hvis det ikke er den fejl du har lave kunne du evt. post din table informationer. :)

Jeg har istedet indsat en ny tabel med de værdier der godt må være end og så sat autoincrement på id igen :) så virker det ved lidt omkodning af mit script :)

Jeg har istedet indsat en ny tabel med de værdier der godt må være end og så sat autoincrement på id igen :) så virker det ved lidt omkodning af mit script :)

svar

t