Hej, jeg har denne kode hvor jeg skal have 5 post ud pr. side. Det virke også på side 1, men på side 2 hiver den 7 ud og på side 3 hiver den 2 ud(der er 12 post)
Fejlen er jo så på side 2 hvor den hiver det den skal ud + det den skal hive ud på side 3. Det er meget irriterende.
Jeg har skrevet det om 2 gange. Og jeg har siddet og langt mærke til hvordan start og end tallet på limit er. Og de går som 0,5 - 5,10 - 10,15, men alligevel hiver den 7 ud på side 2 hvor der faktisk står den skal hive post 6,7,8,9 & 10. Og ikke også 11 & 12 - men det gør den.
Her er koden:
$antal_artikler = mysql_num_rows($doall);
$antal_sider = ($antal_artikler / 5);
$side = $_GET["side"];
$gang = $_GET["gang"];
$wetal = 0;
if($side == '') {
$start_get = 0;
$end_get = 5;
} else {
$start_get = $side;
$end_get = ($start_get + 5);
}
$query = mysql_query("select * from `artikler` order by `id` desc limit ".$start_get.", ".$end_get."") or die("Kunne ikke udføre forespørgelsen: ".mysql_error());
echo $start_get." ".$end_get;
if($antal_artikler == 1) {
echo "Der er ialt ".$antal_artikler." artikel... ";
} else {
echo "Der er ialt ".$antal_artikler." artikler... ";
}
echo "<select onchange=\\"javascript:location.href = this.value;\\">\\n";
if($antal_artikler <= 5) {
echo " <option value=\\"index.php?side=0&gang=1\\">1</option>\\n";
} else {
for($i = 0;$i <= $antal_sider;$i++)
if($i == 0) {
if($gang == 1) {
echo "<option selected=\\"selected\\" value=\\"index.php?side=".$wetal."&gang=".($i+1)."\\">".($i+1)."</option>\\n";
} else {
echo "<option value=\\"index.php?side=".$wetal."&gang=".($i+1)."\\">".($i+1)."</option>\\n";
}
} else {
if($gang == ($i+1)) {
$wetal = $wetal + 5;
echo "<option selected=\\"selected\\" value=\\"index.php?side=".$wetal."&gang=".($i+1)."\\">".($i+1)."</option>\\n";
} else {
$wetal = $wetal + 5;
echo "<option value=\\"index.php?side=".$wetal."&gang=".($i+1)."\\">".($i+1)."</option>\\n";
}
}
}
echo "</select>";
Christoffer Buchholz
cbuchholz at ofir dot dk
http://www.christofferb.dk