Nyt firma

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hej Udviklere.

Jeg er igang med at starte et lille firma som skal lave hjemmeside relaterede opgaver. De ting jeg som udgangspunkt mener der skal være er:

Lave hjemmesider til "store og små".
Hoste Scripts.
Lave moduler som kan købes.

Dette er dog stadig idéer. Jeg søger friske udviklere som gerne vil være med i sådan en projekt. Jeg har lavet et lille spørge skema her, skriv det i min PM eller til dennisbaekgaard@gmail.com

Navn:
Alder:
Programmere du?
Hvis hvilke sprog:
Hvor længe har du arbejded med det?
Laver du grafik?
Hvis hvilke typer: (2d 3d flash - hvilke programmer bruger du?)

Dog er der nogle krav man skal kunne infri:

Du skal udvise ansvar.
Du skal kunne samarbejde med andre programmøre og være åben for nye idéer.
Du skal have styr på det du laver.
"små-børn" kommer ikke ind - 15-16 år skal man være.

Som sagt er dette nystartet og hvis der er folk der melder sig vil der blive diskuteret hvad der skal laves, jeg har bare lavet en start. Folk der godt kan bruges er:

Programmøre:
1: Folk skal have styr på html, css(mere eller mindre) og gerne XHTML.
PHP/MySQL (du SKAL kunne begge dele som php programmør)
Java/Javascript
ASP

Grafisk arbejde:
2d
3d
Flash
Gode grafikere.

- Det er et plus hvis du kan flere ting, inden for kodning og/eller grafik.

Istedet for at stille en masse spørgsmål her vil jeg henvise jeg til en PM eller til min mail dennisbaekgaard@gmail.com alle mails bliver besvaret.

Jeg håber der er nogen der er friske :)

Med Venlig Hilsen
Dennis Bækgaard Nielsen

11 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Udviklere.

Jeg er igang med at starte et lille firma som skal lave hjemmeside relaterede opgaver. De ting jeg som udgangspunkt mener der skal være er:

Hoste Scripts.

Dette er dog stadig idéer. Jeg søger friske udviklere som gerne vil være med i sådan en projekt. Jeg har lavet et lille spørge skema her, skriv det i min PM eller til dennisbaekgaard@gmail.com

Navn:
Alder:
Programmere du?
Hvis hvilke sprog:
Laver du grafik?

Du skal udvise ansvar.

Som sagt er dette nystartet og hvis der er folk der melder sig vil der blive diskuteret hvad der skal laves, jeg har bare lavet en start. Folk der godt kan bruges er:

Programmøre:
Java/Javascript
ASP

Grafisk arbejde:
2d
3d
Flash
Gode grafikere.

Istedet for at stille en masse spørgsmål her vil jeg henvise jeg til en PM eller til min mail dennisbaekgaard@gmail.com alle mails bliver besvaret.

Med Venlig Hilsen
Dennis Bækgaard Nielsen

Hej

Firma? Er du moms registreret? Har du nogle eksempler paa det du har lavet? Har du hvad der skal til, af ansvar, for at styre et mindre firma med et ukendt antal kunder/programmører? Jeg har det lidt svaert ved at se hvordan en 15 aarig knaegt har bare den mindste erfaring med alt dette, som kun er en lille del af det ansvar som man skulle kunne haandtere? Har du nogensinde lavet et proffesionel arbejde for et andet firma?
Slot - All your base are belong to us
http://www.sigsys.dk

Man skal registrere sig hos told og skat hvis man skal lvave et firma. Der skal ikke betales moms hvis ÅRomsætning er under 50.000. Men andre programmøre bliver betraget som ansatte og deres løn skal du betale moms og skat af. De skal have mindste løn.

Et "gratis" firma er kun muligt at lave alene.

Hej Udviklere.

Hoste Scripts.

Navn:
Alder:
Programmere du?
Hvis hvilke sprog:
Laver du grafik?

Du skal udvise ansvar.

Programmøre:
Java/Javascript
ASP

Grafisk arbejde:
2d
3d
Flash
Gode grafikere.

Med Venlig Hilsen
Dennis Bækgaard Nielsen

Nu ved jeg ikke hvor meget du ved om det at starte en virksomhed. Du kan selv kigge på startguiden.dk.
Jeg vil derudover gøre opmærksom på at du skal være fyldt 18 før du kan starte for alvor! dvs du kan ikke registeres hos CVR (Centralt Virksomheds Register), ej heller blive momsregisteret hvis ikke du er over 18.

ndesoft.dk :-: webdesign og løsninger for enhver

hmm skal vi nu ikke lade de yngre starte et firma hvis det er det de vil? Jeg synes sådan set dette i princippet er en god ide. Vi mangler iværksættere i Danmark og det er da klart hvis alle der har mod på at starte noget bliver mødt med denne modstand. Selvom dette måske ikke har potientialet til at blive til en seriøs virksomhed i første omgang er det god erfaring at prøve at lege med ideen og måske sælge en hjemmeside eller to engang imellem. Reglerne for at blive momsregistreret kan sagtens omgåes hvis man ønsker det, det kræver blot forældrene vil skrive under. Der er dem der ser muligheder og så er der dem der ser problemer!

[Redigeret d. 31/10-05 23:42:05 af Steffen Pedersen]

"I stormen er der de mennesker der rejser læ-hegn og dem der rejser vindmøller"

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)
Praesto et Persto

"I stormen er der de mennesker der rejser læ-hegn og dem der rejser vindmøller"

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)
Praesto et Persto

LOL .. :) Good one!

Mvh. Thomas Lykke Petersen

hmm skal vi nu ikke lade de yngre starte et firma hvis det er det de vil? Jeg synes sådan set dette i princippet er en god ide. Vi mangler iværksættere i Danmark og det er da klart hvis alle der har mod på at starte noget bliver mødt med denne modstand. Selvom dette måske ikke har potientialet til at blive til en seriøs virksomhed i første omgang er det god erfaring at prøve at lege med ideen og måske sælge en hjemmeside eller to engang imellem. Reglerne for at blive momsregistreret kan sagtens omgåes hvis man ønsker det, det kræver blot forældrene vil skrive under. Der er dem der ser muligheder og så er der dem der ser problemer!

[Redigeret d. 31/10-05 23:42:05 af Steffen Pedersen]

Jaaa juuuhuuu lad alle de uvidende unge starte et firma op som gaar ned igen, hvor er det da bare godt. Min mening er stadig at de skal prøve at være ansat i et firma, saa de kan faa noget erfaring med det. Jeg synes ikke at det er en god ide at starte op som 15 aarig.

Slot - All your base are belong to us
http://www.sigsys.dk

User
Bruger #710 @ 01.11.05 15:22
Hej...

Det er godt at se folk som gerne vil iværksætte.
Følgende jeg skriver skal ikke forstås som hård kritik...
----------------------------------------------------------------
Hej Udviklere.

Hoste Scripts.

Dette er dog stadig idéer. Jeg søger friske udviklere som gerne vil være med i sådan en projekt.

Jeg synes som udgangspunkt her at det lyder spændende at man prøver at starte et lille firma(hvor jeg her ikke forstår firma, som jeg normalt ville gøre, men som et hobby-projekt).

Man kan så spørge sig selv om dette lægger op til noget ekstraordinært - hvor mange firmaer(store/små) beskæftiger sig ikke med dette? Hvor er den "originale idé" - hvad er det, som der skal skille dette ud fra dette allerede fyldte marked?

Jeg har lavet et lille spørge skema her, skriv det i min PM eller til dennisbaekgaard@gmail.com

Navn:
Alder:
Programmere du?
Hvis hvilke sprog:
Laver du grafik?

Du skal udvise ansvar.

Programmøre:
Java/Javascript
ASP

Grafisk arbejde:
2d
3d
Flash
Gode grafikere.

Her lægger det så op til at det på en gang er "seriøst", men alligevel ikke er det.
Noget jeg studser lidt over, nogle folk synes måske at det er latterligt, men stavefejl kan også signalere noget til folk. "arbejded, programmøre, spørge skema osv."

Tonen bliver også lige pludselig en anden. Der stilles krav, hvilket er i orden, men:
>"små-børn" kommer ikke ind - 15-16 år skal man være.<

Jeg klikker her på din profil og opdager at du selv ligger på grænsen. Her mister jeg lidt respekten for den tone. Hvad med en 14 årig? ... Hvad synes en 18-20 årig om at læse at "småbørn" ikke kommer ind?

>Folk der godt kan bruges: ... Folk skal have styr på .... osv...<

Som sagt er det i orden at stille krav, men som følge af det jeg har skrevet ovenover får jeg lige pludselig lyst til at se hvad du selv kan.

Med Venlig Hilsen
Dennis Bækgaard Nielsen

>I stedet for at stille en masse spørgsmål her vil jeg henvise...<

Ok, fint nok. Men hvis jeg nu stiller et spørgsmål, hvis svar andre måske også kunne bruge?
----------------------------------------------------------------

Jeg ønsker dig trods dette held og lykke med dit projekt! Jeg ville selv have syntes det var godt og spændende(selvom jeg kun kan webprogrammering til "husbehov" - beskæftiger mig med andre programmeringssprog) at se at der var folk der gerne ville iværksætte. Men som start og som en måde at drage erfaringer på er det nok bedre at lægge dette op som noget "for-sjovt"-projekt.

Venlig hilsen
MF

[Redigeret d. 01/11-05 15:22:45 af MF]

Ok, alle sammen :D

Tak for en masse respons. Dette blev nok taget lidt mere seriøst end jeg mente det. Jeg mente med det at det ville være en lille "virksomhed" hvis man kan kalde det det, hvor man laver hjemmesider. Ikke at man laver store hjemmesider hver dag og har det som fuldtidsjob. Men fair nok, lærte lidt af jeres kommentare :)

Syntes for det første du tager det flot!

Andet : Prøv at start det firma (undersøg konsekvenser!) selv og lej lidt med det =)

<< < 12 > >>
t