Jeg har i en tid modtaget en række intetsigende beskeder fra min hjemmeside, beskeder hvor et eller andet jalla foran @anakin.dk er sat som afsender, og dette kunne jeg godt tænke mig at kunne sætte en stopper for.
Er der en venlig sjæl der kan indsætte en blokade mod afsenderadresseer fra mit domæne, og yderligere sætte f.eks. 2-3 godkendte adresser ind, så dem der har emailadresser hos mig, dog kan sende en hilsen???
<?php error_reporting (E_ERROR | E_WARNING | E_PARSE);
// $intro="Udfyld venligst alle felterne!";
$indhold=
"<form action='/kontakt.php' method='post'>
<table width='100%' border='0' cellpadding='3' align='center'>
<tr>
<td width='250' align='right'>Navn: </td>
<td><input type='text' name='navn' size='50' id='t300' /></td>
</tr>
<tr>
<td width='250' align='right'>E-mail: </td>
<td><input type='text' name='emailadr' size='50' id='t300' /></td>
</tr>
<tr>
<td width='250' align='right'>Emne: </td>
<td><input type='text' name='emne' size='50' id='t300' /></td>
</tr>
<tr>
<td width='250' align='right' valign='top'>Besked: </td>
<td><textarea name='besked' cols='60' rows='5' id='t300'></textarea></td>
</tr>
<tr>
<td colspan='2' align='center'><input type='submit' value=' Send ' name='send' id='submit' /> <input type='reset' value='Slet alt' id='reset' /></td>
</tr>
</table>
</form>";
$modtager = $_REQUEST["til"];
$navn = $_REQUEST["navn"];
$emailadr = $_REQUEST["emailadr"];
$hp = $_REQUEST["hp"];
$emne = $_REQUEST["emne"];
$besked = $_REQUEST["besked"];
$send = $_REQUEST["send"];
if ($send == TRUE) {
if ( !$navn && !$emailadr && !$besked)
{ echo "<b>Ups!</b> Din besked blev ikke sendt. Du mangler at skrive dit <i>navn</i>, din <i>E-mail-adresse</i> og en <i>besked</i>. Om igen!" . $indhold; }
elseif ( !$navn && $emailadr && $besked)
{ echo "<b>Ups!</b> Din besked blev ikke sendt. Du mangler at skrive dit <i>navn</i>." . $indhold; }
elseif ( $navn && !$emailadr && $besked)
{ echo "<b>Ups!</b> Din besked blev ikke sendt. Du mangler at skrive din <i>E-mail-adresse</i>." . $indhold; }
elseif ( $navn && $emailadr && !$besked)
{ echo "<b>Ups!</b> Din besked blev ikke sendt. Du mangler vist at skrive en <i>besked</i>." . $indhold; }
elseif ( !$navn && !$emailadr && $besked)
{ echo "<b>Ups!</b> Din besked blev ikke sendt. Du mangler at skrive dit <i>navn</i> og din <i>E-mail-adresse</i>." . $indhold; }
elseif ( !$navn && $emailadr && !$besked)
{ echo "<b>Ups!</b> Din besked blev ikke sendt. Du mangler at skrive dit <i>navn</i> .. nå ja - og så skriv osse lige en <i>besked</i>, ikk? :-)" . $indhold; }
elseif ( $navn && !$emailadr && !$besked)
{ echo "<b>Ups!</b> Din besked blev ikke sendt. Du mangler at skrive din <i>E-mail-adresse</i> og en <i>besked</i>." . $indhold; }
else {
mail("mail@anakin.dk",
"Mail fra Anakin.dk",
"Fra: " . $navn . "\\n" .
"E-mail: " . $emailadr . "\\n" .
"Hjemmeside: " . $hp . "\\n" .
"IP: " . $REMOTE_ADDR . "\\n" . "\\n" . "\\n" .
"Emne: " . $emne . "\\n" .
"Besked:" . "\\n" . $besked);
echo " Kære " . $navn . ". Din mail er sendt. Tak! :-)
";
}
}
else { echo $intro . $indhold ; }
?>
Jeg har i forvejen en IP log lagt i, men den er jo til lind nytte når det er fra et nyt IP nummer hver gang. Til dags dato har jeg modtaget 36 mails med volapyk foran @anakin.dk og det er træls.
Mit web/mailhotel har deaktiveret fang-alt-adresser, men det er stadig træls at se på..
Hilsen Frank
[Redigeret d. 29/10-05 23:49:50 af Frank]