Pause i linux + et par andre små spm

Tags:    c++

Hvordan bruger man pause i linux, uden at den printer noget tekst (dvs. system("pause > nul"); i win)?

Og lige et lille spørgsmål mere...
Min IDE (Borland C++ BuilderX) poster følgende tekst i starten af alle projekter jeg laver:
#ifdef __BORLANDC__
#pragma argsused
#endif

Det gør ingen forskel om jeg fjerner det. Skal jeg bare lade det stå eller..? Hvad gør det? Jeg bruger GCC 3.

Og så bruger den følgende main-dims:
int main( int argc, char * argv[] )
Jeg plejer at bruge int main(). Hvad er "bedst" ?

På forhånd tak

(fra en mega-noob)

Med venlig hilsen
Brutus

[Redigeret d. 27/08-05 21:04:12 af Brutus]

5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Der er vist også en funktion der hedder Sleep når man bruger Linux, den bliver bare sat i sek og ikke milisek som når det er Win. Desværre kan jeg ikke lige svare på hvilken header-fil det er du skal bruge

Og det sidste spørgsmål, der er vist ikke noget der er bedre, du bruger kun de extra parametre når du skal kunne smide nogle varibler ind fra kommandolinen

[Redigeret d. 28/08-05 00:38:58 af Søren]

Var det ikke bedre at skrive:
std::cin.get();
end den pause ting?

Jeg går ud fra at den pragma er for at få den til at lade være med at give en warning hvis en funktion ikke bruger en af sine parametre. Du kan godt fjerne den, men vil så få en warning på:
void func(int UnusedArg)
{
}

Man bruger int main( int argc, char * argv[] ) hvis programmet skal kunne tage kommando linie argumenter, ellers lader man bare () være tom.

robert@robert:~/code$ man 3 sleep

SYNOPSIS
#include <unistd.h>

unsigned int sleep(unsigned int seconds);

Hvis du insisterer på at bruge pause kommandoen kan du vel pipe outputtet over i /dev/null ? Altså:
Fold kodeboks ind/udKode 

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

Hvis du insisterer på at bruge pause kommandoen kan du vel pipe outputtet over i /dev/null ? Altså:
Fold kodeboks ind/udKode 

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

Der findes ingen pause-kommando..?
I hvert fald ikke på min :)

Med venlig hilsen
Brutus

t