Showroom, igen

Tags:    php

Igen problemer med mit showroom. Jeg skal lave et nyt nu, og det skal være lidt specielt. Selve showroomet (billedgalleri), skal vise enside med information til billedet(glas), men, et glas kan fremstå i flere varianter, på samme side, og hver variant har sit eget varenr. Hvordan laver jeg sådan at man hiver billeder ud til et slags glas, men i alle slags varianter - er lidt lost :P

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Igen problemer med mit showroom. Jeg skal lave et nyt nu, og det skal være lidt specielt. Selve showroomet (billedgalleri), skal vise enside med information til billedet(glas), men, et glas kan fremstå i flere varianter, på samme side, og hver variant har sit eget varenr. Hvordan laver jeg sådan at man hiver billeder ud til et slags glas, men i alle slags varianter - er lidt lost :P

Ja, jeg er kommet lidt videre selv nu. Jeg har en problemstilling der nok er lidt lettere at forstå :D:

Hvordan uploader jeg flere filer på en gang? det skal være variablet hvor mange der er. Altså det kan være 1 fil, men også 100.

http://dk.php.net/manual/en/features.file-upload.php

helt nede i bunden af documentationen men før commentarene står der hvordan man uploader flere filer. du skal så bare lave et system hvor du udvider formen med antallet a filer der skal uploades enten på serveren eller med javascript.
-----------------------------------------------------------------------------

Min side ->www.the-hive.dk/~donp/

ok, nyt problem. 1: Jeg kan uploade fler efiler, og alt virker ok, undtagen en ting. Destinationen til en fil bliver gemt i den db, og alle skal gemmes i en entry. Men jeg bruger en for løkke, så hver gang mysql_query bliver kørt lavber den en ny entry. Hvordan gør jeg sådan at mysql sætter billedet ind i samme row som de andre, altså:

der kan sættes op til 15 billeder ind, det vil sige jeg har en database men, id, billede1, billede2, billede3, etc. hver gang for løkken køre sætter den destinationen til billedet ind i $billede . $i hvor at billede er billede og i er et tal, altså: $billede . $i = billede1/2/3/4/5/6 og så videre, alt efter hvor mange gangen løkken køres, og derefter sætter den jo så destinationen ind i kolonnen, billede1 eller billede2 etc. Men som sagt laver den en ny entry hver gang. De skal sættes i den samme row. Kan godt være det her er lidt svært at forstå, hvis i ikke gøre det, skriv det.

mit kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

t