ok, nyt problem. 1: Jeg kan uploade fler efiler, og alt virker ok, undtagen en ting. Destinationen til en fil bliver gemt i den db, og alle skal gemmes i en entry. Men jeg bruger en for løkke, så hver gang mysql_query bliver kørt lavber den en ny entry. Hvordan gør jeg sådan at mysql sætter billedet ind i samme row som de andre, altså:
der kan sættes op til 15 billeder ind, det vil sige jeg har en database men, id, billede1, billede2, billede3, etc. hver gang for løkken køre sætter den destinationen til billedet ind i $billede . $i hvor at billede er billede og i er et tal, altså: $billede . $i = billede1/2/3/4/5/6 og så videre, alt efter hvor mange gangen løkken køres, og derefter sætter den jo så destinationen ind i kolonnen, billede1 eller billede2 etc. Men som sagt laver den en ny entry hver gang. De skal sættes i den samme row. Kan godt være det her er lidt svært at forstå, hvis i ikke gøre det, skriv det.
mit kode:
if($_GET['function'] == 'upload'){
$dir = "showroom/". $cat . "/";
$text = $_POST['text'];
$cat = $_POST['cat'];
$num = $_POST['num'];
$varenr = $_POST['varenr'];
$messages = array();
for ($x = 1; $x <= $num; $x++) {
$file = $_FILES['file'.$x];
$dir2 = $dir . $file['name'];
if (! is_uploaded_file($file['tmp_name'])) {
$messages[$x-1] = 'File '.$x.': Ingen fil valgt!';
continue;
}
if (! move_uploaded_file($file['tmp_name'],$dir.$file['name'])) {
$messages[$x-1] = 'File '.$x.': Der skete en fejl. Filen kunne ikke flyttes.';
continue;
} else {
$messages[$x-1] = 'File '.$x.': Filen er flyttet.';
}
$query = "INSERT INTO showroom (billede". $x .", cat, kommentar, varenr) VALUES ('$dir2','$cat','$text','$varenr')";
mysql_query($query);
}
foreach ($messages as $msg) {
echo $msg.'';
}