MS Access og PHP sammen til at styre Menu, Content, footer & Header?

Tags:    php

Hejsa...!

Er der nogen, der har en hel del erfaring med at bruge MS Access og PHP sammen til at styre content, Menu, Footer & Header?
Og kender nogle steder man kan læse gode turtorials om emnet?

Jeg vil gerne bruge de to ting sammen og så lave et dynamisk site, så det bliver nemmere at styre al min info jeg gerne vil have lagret.

Nogle der evt kan forklare i denne forum tråd hvordan jeg gør mht. menu og content?

På forhånd Tak for Hjælpen

Michelle

6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
De databaser du snakker om er de lavet i ren kode eller er det programmer man laver det i - ligesom med PhPmyAdmin?

Det giver ingen mening. PhpMyAdmin er ikke en database, men et PHP script til at administere MySQL databaser.

Microsoft SQL og MySQL er eksempler på databaseservere, mens SQLite er en simpel fildatabase lige som Microsoft Access.

Menu:

menuen skal være en række punkter i venstre hjørne der styrer indholdet, dvs, at hvis man trykker Om mig og man er på indhold så er det kun selve indholdet af Om mig der skal byttes om med indhold - hvis du forstår?

/Michelle Nielsen/

Nåå, Så skal du sætte nogle links på menuen, fx <a href="ommig.php">Om Mig</a> som skal indsættes i top.php, og siderne skal så konstrueres som jeg skrev tidligere:

ommig.php:
Fold kodeboks ind/udKode 

Først er det nok en god ide at vælge en database, som PHP understøtter:

Adabas D, InterBase, PostgreSQL, dBase, FrontBase, SQLite, Empress, mSQL, Solid, FilePro (read-only), Direct MS-SQL, Sybase, Hyperwave, MySQL, Velocis, IBM DB2, ODBC, Unix dbm, Informix, Oracle (OCI7 and OCI8), Ingres, Ovrimos

Med hensyn til menu osv, må du være lidt mere specifik med hvad du er ude efter.

Du kan lave to filer, en der hedder top.php, og som indeholder starten af siden + menuen, og en som hedder bund.php, og indeholder slutningen af siden. På alle dine sider med indhold kan du så indsætte php-koden <?php require 'top.php'; ?> i starten af siden og <?php require 'bund.php'; ?> i slutningen af siden.

Okay..

Hvilken "databaseform" kan du anbefale?

Har kigget lidt på de forskellige...

Tak for hjælpen indtil videre...

/Michelle Nielsen/

[Redigeret d. 17/10-05 20:36:57 af Michelle Nielsen]

De databaser du snakker om er de lavet i ren kode eller er det programmer man laver det i - ligesom med PhPmyAdmin?

Menu:

menuen skal være en række punkter i venstre hjørne der styrer indholdet, dvs, at hvis man trykker Om mig og man er på indhold så er det kun selve indholdet af Om mig der skal byttes om med indhold - hvis du forstår?

/Michelle Nielsen/

Undskyld ombytningerne af kommentarererne - det gik lige lidt i kiks for mig

MySQL er klart den mest brugte, og er nemmest at finde hjælp til.

t