Hej,
jeg har et lille problem ang. mysql_query limit. MySQL queryen ser ud følgende:
$query = mysql_query("select * from `gaestebog` order by `id` desc limit '".$startnr."' ,'".$slutnr."'") or die("Kunne ikke udføre forespørgelsen: ".mysql_error());
hele koden ser ud følgende:
<div id="sideov">Gæstebog</div>
<form method="post" action="#">
<input type="text" name="navn" value="Navn" onblur="if(this.value==''){value='Navn'}" onfocus="if(this.value=='Navn'){value=''}" /> <input type="text" name="email" value="E-mail" onblur="if(this.value==''){value='E-mail'}" onfocus="if(this.value=='E-mail'){value=''}" />
<textarea rows="3" cols="70" name="besked" onblur="if(this.value==''){value='Besked'}" onfocus="if(this.value=='Besked'){value=''}">Besked</textarea>
<input type="submit" name="opretgbb" value="Opret besked" />
</form>
<?php
$maned[2] = "februar";
$maned[3] = "marts";
$maned[4] = "april";
$maned[5] = "maj";
$maned[6] = "juni";
$maned[7] = "juli";
$maned[8] = "august";
$maned[9] = "september";
$maned[10] = "oktober";
$maned[11] = "november";
$maned[12] = "december";
$dag[0] = "Søndag";
$dag[1] = "Mandag";
$dag[2] = "Tirsdag";
$dag[3] = "Onsdag";
$dag[4] = "Torsdag";
$dag[5] = "Fredag";
$dag[6] = "Lørdag";
mysql_connect("",","") or die("Kunne ikke forbinde: ".mysql_error());
mysql_select_db("web86987") or die("Kunne ikke forbinde: ".mysql_error());
if(isset($_POST["opretgbb"])) {
mysql_query("insert into `gaestebog` (`navn`,`besked`,`email`,`ip`,`oprettet`) values('".$_POST["navn"]."','".$_POST["besked"]."','".$_POST["email"]."','".$_SERVER["REMOTE_ADDR"]."','".$dag[date(w)]." d. ".date(j).". ".$maned[date(n)]." ".date(Y)."')") or die("Der skete en fejl under oprettelsen af din GB besked: ".mysql_error());
}
if(!$startnr || $startnr == '' && !$antal || $antal == '') {
$startnr = 0;
$slutnr = 10;
} else {
$startnr = $_GET["snr"];
$slutnr = $_GET["snr"]+10;
}
$query = mysql_query("select * from `gaestebog` order by `id` desc limit '".$startnr."' ,'".$slutnr."'") or die("Kunne ikke udføre forespørgelsen: ".mysql_error());
$antal_post = mysql_num_rows($query);
if($antal_post > 0) {
while($r = mysql_fetch_array($query)) {
$navn = $r["navn"];
$besked = $r["besked"];
$oprettet = $r["oprettet"];
$email = $r["email"];
?>
<div id="gbaround"><a href="mailto:<?php echo $email; ?>"><?php echo $navn; ?></a> | <?php echo $oprettet; ?><?php echo $besked; ?></div>
<?php
}
} else {
echo "Der er ingen beskeder endnu.";
}
echo "<div style=\\"text-align:center;\\">";
if($antal_post > ($startnr + $slutnr)) {
?>
<a href="?sid=6&snr=<?php echo $snr-10; ?>">Forrige</a> | <a href="?sid=6&snr=<?php echo $snr+10; ?>">Næste</a>
<?php
}
echo "</div>";
?>
Når jeg prøver at kører siden får jeg fejlen:
Kunne ikke udføre forespørgelsen: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ''0' ,'10'' at line 1
Jeg har prøvet at søge på google og php.net men kan ikke finde noget. Min MySQL version er 4.1.11.
Christoffer Buchholz
cbuchholz at ofir dot dk
http://www.christofferb.dk[Redigeret d. 17/10-05 13:48:18 af Christoffer][Redigeret d. 17/10-05 13:59:42 af Christoffer]