Problem med MySQL i bannersystem

Tags:    php

Hey, jeg er ved at lave et banner system, men når jeg skal tilføje siger den:
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 1

her er min kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

håber i kan hjælpe..

5 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Der mangler ( og ) omkring den øverste include. Hvad er meningen med [ b ] ?? En anden ting..man plejer at skrive således $_POST['bla'] og ikke $_POST[bla].

-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ U? P L+ E? W++ N? o? K- w
O? M? V? PS PE? Y? PGP++ t 5? X+ R tv+ b+ DI? D+
G e-- h! !r y--
------END GEEK CODE BLOCK------

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 1

her er min kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

håber i kan hjælpe..

Det er lige meget om man har de paranteser ved include med, som det også fremgår af: http://dk.php.net/include/

Fejlen sker som du nok kan regne ud ved din SQL INSERT. Der mangler to af disse '

$sql = mysql_query("INSERT INTO banner (navn, url, image) VALUES ('$navn', '$url, $image'") or die(mysql_error());

skal ændres til

$sql = mysql_query("INSERT INTO banner (navn, url, image) VALUES ('$navn', '$url', '$image'") or die(mysql_error());

Så burde det virke :)

Martin Dybdal (Dybber)

Fold kodeboks ind/udKode 

hehe prøv sådan

Der mangler ( og ) omkring den øverste include. Hvad er meningen med [ b ] ?? En anden ting..man plejer at skrive således $_POST['bla'] og ikke $_POST[bla].

-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ U? P L+ E? W++ N? o? K- w
O? M? V? PS PE? Y? PGP++ t 5? X+ R tv+ b+ DI? D+
G e-- h! !r y--
------END GEEK CODE BLOCK------

nu ser min kode sålades ud men den siger stadig samme fejl..
Fold kodeboks ind/udKode 

----------------------------------------------------------------
The true sign of intelligence is not knowledge but imagination - Albert Einstein

her er min kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

håber i kan hjælpe..

Det er lige meget om man har de paranteser ved include med, som det også fremgår af: http://dk.php.net/include/

Fejlen sker som du nok kan regne ud ved din SQL INSERT. Der mangler to af disse '

$sql = mysql_query("INSERT INTO banner (navn, url, image) VALUES ('$navn', '$url, $image'") or die(mysql_error());

skal ændres til

$sql = mysql_query("INSERT INTO banner (navn, url, image) VALUES ('$navn', '$url', '$image'") or die(mysql_error());

Så burde det virke :)

Martin Dybdal (Dybber)

Tror jeg giver op med at få dette system til at virke, laver bare et nyt på et senere tidspunkt..

t