Hey, jeg er ved at lave et banner system, men når jeg skal tilføje siger den:
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 1
her er min kode:
<?
session_start();
include "database.php";
if($_POST[action] == "skriv") {
if($_POST[navn] == "") {
echo("<font color=red>[b]Fejl:[/b]</font>Skriv da lige dit navn?!");
} else {
if($_POST[url] == "") {
echo("<font color=red>[b]Fejl:[/b]</font>Skriv da lige din mail?!");
} else {
if($_POST[image] == "") {
echo("<font color=red>[b]Fejl:[/b]</font>Skriv da lige din hjemmeside, men hvis du ikke har nogen så bare skriv ingen!");
} else {
$navn = htmlspecialchars($_POST[navn]);
$url = htmlspecialchars($_POST[url]);
$image = htmlspecialchars($_POST[image]);
$sql = mysql_query("INSERT INTO banner (navn, url, image) VALUES ('$navn', '$url, $image'") or die(mysql_error());
echo("Tak for dit banner [b]Crazystar[/b].");
}
}
}
}
?>
<form action="tilfoej_banner.php" method="POST">
<input type="hidden" name="action" value="skriv">
[b]Navn:[/b]
<input type="text" name="navn" style="border: 1px solid #000000" size="20">
[b]Mail:[/b]
<input type="text" name="url" style="border: 1px solid #000000" size="20">
[b]Hjemmeside:[/b]
<input type="text" name="image" value="http://" style="border: 1px solid #000000" size="20">
<input type="submit" name="submit" value="Tiføj it!" style="border: 1px solid #000000; background-color: #FFFFFF">
<p> slet bannere:</p>
<p>
<?
include("database.php");
$hent_nyhed = mysql_query("SELECT * FROM banner ORDER BY id DESC LIMIT 100") or die(mysql_error());
while($vis = mysql_fetch_array($hent_nyhed)) {
}
?>
[b]<? echo $vis[navn]; ?>[/b] <a href="slet.php?id=<? echo $vis[id]; ?>">slet</a>
håber i kan hjælpe..
Det er lige meget om man har de paranteser ved include med, som det også fremgår af:
http://dk.php.net/include/Fejlen sker som du nok kan regne ud ved din SQL INSERT. Der mangler to af disse '
$sql = mysql_query("INSERT INTO banner (navn, url, image) VALUES ('$navn', '$url, $image'") or die(mysql_error());
skal ændres til
$sql = mysql_query("INSERT INTO banner (navn, url, image) VALUES ('$navn', '$url', '$image'") or die(mysql_error());
Så burde det virke
Martin Dybdal (Dybber)