hjælp til noget med bestemt rækkefølge

Tags:    php

hey en der ved hvordan jeg kan får min php side til og hente noget fra min database og i en bestemt rækkefølge, jeg har en table med en rank hvis der står CL så skal han/hun først og hvis der står CoCL så skal han/hun komme efter Cl hvis der står member så skal han/hun efter cocl osv. kan man det ??

Det ville være nemmest hvis du indexerer rank-feltet med en nøgle i form af et heltal.
Så f.eks
1 = CL
2 = CoCL
3 = member

I din query sorterer du efter rank vha.:
"select * from tabel order by rank"

[Redigeret d. 10/10-05 22:26:14 af Simon Jensen]

Det ville være nemmest hvis du indexerer rank-feltet med en nøgle i form af et heltal.
Så f.eks
1 = CL
2 = CoCL
3 = member

I din query sorterer du efter rank vha.:
"select * from tabel order by rank"

[Redigeret d. 10/10-05 22:26:14 af Simon Jensen]

Det vil altså sige at jeg skal skrive 1 f.eks istedet for cl ?

Lige præcis...
Dog skal du huske at dit felt så helst skal være af typen heltal.

Lige præcis...
Dog skal du huske at dit felt så helst skal være af typen heltal.

hvordan før jeg den til og skrive dem udforan noget text, e.eks

Cl: Blabla
COCL: Blabla

og en ting til, kan man får navnet om til linke så hvis man kilkker på nick'et så kommer der en popup med info,

Håber at der er en der vil hjælpe

Når du trækker informationerne ud af databasen, vil du klart nok få resultaterne af rank i heltal (1,2,3...) afhængig af rank.

For at omsætte dette tal til den korrekte tekst, kunne man eventuelt oprette et array hvor man bestemmer hvilke tal der svarer til de forskellige ranks.

Eksempel:
Fold kodeboks ind/udKode 

Det med popup-vinduet... er du sikker på det er en god ide?

Når du trækker informationerne ud af databasen, vil du klart nok få resultaterne af rank i heltal (1,2,3...) afhængig af rank.

For at omsætte dette tal til den korrekte tekst, kunne man eventuelt oprette et array hvor man bestemmer hvilke tal der svarer til de forskellige ranks.

Eksempel:
Fold kodeboks ind/udKode 

Det med popup-vinduet... er du sikker på det er en god ide?

Det ville være lidt pæner og se på. pga at vi er en clan med 1 team lige pt med der kommer flere teams , hver team er på 6-7 stykker , såå det villle være pæner og bedre :D , men er det svært ?

Nej det er det såmænd ikke.
Se evt.:
http://html.dk/scripts/javascript/00023/

Fik du det til at virke? (PHP)

Nej det er det såmænd ikke.
Se evt.:
http://html.dk/scripts/javascript/00023/

Fik du det til at virke? (PHP)

har ikke rigtigt prøvet endnu, da jeg først skal finde script til at hente text fra database

t