Problemer emd et nyhedssystem

Tags:    php

Hej!

Jeg har et nyheds system, det duer fint, bortset fra at når man kommenterer en nyhed, så kommer den her fejl:

Warning: mysql_fetch_assoc(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /web/www/frac/users/bam/news/news.display1.php on line 19

og den her:

Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /web/www/frac/users/bam/news/news.display1.php on line 27

her er news.display1.php:

Fold kodeboks ind/udKode 

Håber der err en der kan fortælle mig hvorfor den skriver disse fejl...

10 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
kan ikke lide dine , før du vælger hvilke felter du vil have ud om det har noget at sige kan jeg ikke lige huske men det ser ud til at være din querys der er noget galt med

forstår ikke hvorfor du vælger alle og så en bestemt bagefter

[Redigeret d. 10/10-05 15:18:42 af Daniel]

kan ikke lide dine , før du vælger hvilke felter du vil have ud om det har noget at sige kan jeg ikke lige huske men det ser ud til at være din querys der er noget galt med

[Redigeret d. 10/10-05 15:17:04 af Daniel]

okay, det var måske lidt forkert at skrive
"Håber der er en der kan fortælle mig hvorfor den skriver disse fejl... "

Det skulle have været:

Håber der er en der kan fortælle mig hvordan jeg retter disse fejl...?

hvorfor laver folk ikke error checking?

prøv at smide en or die bagefter dine querys

$query = mysql_query("SELECT *,DATE_FORMAT(date,'%e/%c-%y %T') AS date FROM news WHERE id=".$_GET['id']."") or die mysql_error;

eller noget lignende så kan det jo være den fortæller dig hvad der er galt og så kan du rette det

$query = mysql_query("SELECT *,DATE_FORMAT(date,'%e/%c-%y %T') AS date FROM news WHERE id=".$_GET['id']."") or die mysql_error;

eller noget lignende så kan det jo være den fortæller dig hvad der er galt og så kan du rette det

så siger den

Parse error: parse error, unexpected T_STRING in /web/www/frac/users/bam/news/news.display1.php on line 18

så siger den

Parse error: parse error, unexpected T_STRING in /web/www/frac/users/bam/news/news.display1.php on line 18

meh
lol ja jeg er dygtig

$query = mysql_query("SELECT *,DATE_FORMAT(date,'%e/%c-%y %T') AS date FROM news WHERE id=".$_GET['id']."") or die mysql_error();

double post :(

$query = mysql_query("SELECT *,DATE_FORMAT(date,'%e/%c-%y %T') AS date FROM news WHERE id=".$_GET['id']."") or die mysql_error();

[Redigeret d. 10/10-05 15:28:56 af Daniel]

double post :(

[Redigeret d. 10/10-05 15:28:56 af Daniel]

Den siger stadig

sry det er mig der ikke kan huske fra næse til mund

er så vant til at ha det liggende at jeg ikke kan huske syntaxen

or die (mysql_error());

det der skulle virke

har fri fra arbejde nu hvis det ikke fortæller dig hvorfor så kan du jo maile mig herfra så kan jeg hjælpe når jeg kommer hjem

Tror muligvis at det her er mere rigtigt.

$query = mysql_query("SELECT *,DATE_FORMAT(date,'%e/%c-%y %T') AS date FROM news WHERE id='".$_GET['id']."'");

Jeg kunne ikke lige finde noget sted i MySql documtationen der sagde dette, men jeg tror nok at hvis du ikke lukker værdien af $_GET['id'] inde i ' så kigger den efter om id og column med navn svarerende til værdien af $_GET['id'] er ens. hvis denne antagelse er rigtigt :), så burde en error formentlig sige noget i retning af unknown column. Medmindre $_GET['id'] er et tal så gør det ikke nogen forskel.
-----------------------------------------------------------------------------

Min side ->www.the-hive.dk/~donp/

$query = mysql_query("SELECT *,DATE_FORMAT(date,'%e/%c-%y %T') AS date FROM news WHERE id='".$_GET['id']."'");

jeg plejer nu bare at brueg single kvotation eller hvad det hedder

' ' så f.eks '$_GET[id]' det virker også fint

ellers bruger man da sindsygt mange tegn

t