Felter glemmer informationer

Tags:    php

Hvordan eller hvad skal der gøres for at felter husker informationer hvis medlemmet f.eks. kommer til at trykke væk fra siden, måske skal se noget på en anden side midt i indtastningerne eller whatever the reason may be..

I min online kogebog glemmer samtlige felter de informationer der er indtastet, hvis brugeren går væk fra siden, det kan ændres så den husker det, men hvordan??

Hilsen Frank

10 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis dette er din eneste JavaScript, skyldes nulstillingen en fejl i brugerens browser, og man kan som hjemmside ikke gøre noget ved det. Man kan self opfordre brugerene til at vælge en anden browser, men det er en dårlig ide, hvis hjemmesider anbefaler nogle browsere frem for andre. Så der er nok ikke noget du kan gøre ved det, så vidt jeg ved.

Med mindre hjemmesiden ændrer på felternes indhold med JavaScript, når man kommer ind på siden, eller brugeren bruger en "glemsom" browser, så kan man bare trykke på tilbage-knappen i browseren, og felterne vil være, som brugeren efterlod dem.

Med mindre hjemmesiden ændrer på felternes indhold med JavaScript - eller brugeren bruger en "glemsom" browser

Jeg skal ikke kunne svare på noget af det, men faktum er, går man tilbage eller klikker/trykker videre, er felterne tabt...

Her er sidens JavaScript..

Fold kodeboks ind/udKode 

Kan der føjes noget til den, så den husker informationerne? Jeg ved at der er flere af mine medlemmer der har gryntet noget over denne manglende hukommelse..

Hilsen Frank

Hvis dette er din eneste JavaScript, skyldes nulstillingen en fejl i brugerens browser

Det lyder underligt, for jeg har ingen problemer på andre sider? Kan det være en ob_flush() i slutningen af siden der gør det??

Her er siden komplet:
Fold kodeboks ind/udKode 

Hilsen Frank

[Redigeret d. 06/10-05 09:17:51 af Frank]

Er der noget på siden, som ændrer sig fra gang til gang?

Et tilfældigt tal, eller et klokkeslet, som puttes ind i formen eller et andet sted?

Fejl rettet... besvaret i stedet for rettet!

[Redigeret d. 06/10-05 23:47:18 af Frank]

Er der noget på siden, som ændrer sig fra gang til gang?

Kan kun komme i tanke om info.php som indeholder dato, men det er jo kun fra 23:59 til 0:00 den ændrer sig, derudover er der afstemningen, citater, men udtræk fra database kan det være årsagen ??

Måske en session ved log ind ?? Den kører jo i samme farve/stylesheet som indtast..

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg kunne nemt ændre højre side af indtast til kun at indeholde lidt citater og dagens opskrift, og ingen session ?!?

Hilsen Frank

Jeg tror ikke jeg kan hjælpe dig. Du må bare bede brugerne tænke sig bedre om, når de skriver.

Jeg tror ikke jeg kan hjælpe dig. Du må bare bede brugerne tænke sig bedre om, når de skriver.

Det kan der selvfølgelig være noget om :) Tror lige jeg skriver en lille notits om dette. Ellers tak for hjælpen :)

Hilsen Frank

Det burde kunne løses, for jeg har ikke selv problemer andre steder på nettet med at gå frem og tilbage, end ikke i mit eget forum hvor jeg uden besvær kan gå frem og tilbage, uden at felterne glemmer det indtastede..

Hilsen Frank

t