hjælp til session!!

Tags:    php

Jeg har ikke så meget erfaring med sessions men har læst den artikel om session, men det løste ikke mit problem.. Jeg er igang med at lave et login system, hvor der i sessionerne bliver gemt oplysninger fra en database 'Rang' 'ID' og den skal kun finde dem fra den bruger der logger ind, fx Brugernavn = Morten og Kodeord = Morten(men det er md5-krypteret)...

Jeg har ikke så meget erfaring med sessions men har læst den artikel om session, men det løste ikke mit problem.. Jeg er igang med at lave et login system, hvor der i sessionerne bliver gemt oplysninger fra en database 'Rang' 'ID' og den skal kun finde dem fra den bruger der logger ind, fx Brugernavn = Morten og Kodeord = Morten(men det er md5-krypteret)...

hej jeg tror at du bare kan sætte den almindeligt ind i din session. men hvad er det der er md5 krypteret?
--------------------------------------------------
[THIS IS A SIGNATURE VIRUS! PLEASE COPY IT INTO YOUR OWN SIGNATURE(S)]
tjeck lige http://www.udvikleren.dk/groups/?gid=18 hvis du vil hjælpe med at lave et godt spil!

hej jeg tror at du bare kan sætte den almindeligt ind i din session. men hvad er det der er md5 krypteret?
tjeck lige http://www.udvikleren.dk/groups/?gid=18 hvis du vil hjælpe med at lave et godt spil!

Det er kodeordet der er md5 krypteret, men jeg ved ikke hvordan jeg skal sætte det ind i session...

Prøv!

$krypt = md5($_SESSION[kodeord] ) {

ved ikke om det virker, men jeg kunne forestille mig at det gjorde!!

Prøv!

$krypt = md5($_SESSION[kodeord] ) {

ved ikke om det virker, men jeg kunne forestille mig at det gjorde!!

Når jeg logger ind videresendes jeg til en side som tjekker om mine indtasninger er rigtige:

$kodeord = md5($_POST['kodeord']);

$result = mysql_query("SELECT * FROM Bruger WHERE username=".$_POST['Brugernavn']." AND password=".$kodeord) or die(mysql_error());
if(mysql_num_rows($result) == '0') echo'Du har angivet et forkert brugernavn eller password!';

Men jeg tror at der skal stå i min session kode:
include (script.php); //det er min database oplysninger
SESSION_START();
$_SESSION['Brugernavn'] = $_POST['Brugernavn'];
$_SESSION['kodeord'] = $kodeord;
// her skal der så også være session der henter Rang ud af DBen( men det skal være den rang som brugeren er)

Nu har heg fået det til at virke én gang, og så redigere jeg i koden og så virkede det ikke igen

Nu ser min kode sådan her ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

Og den kommer med denne fejl:

You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ''d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e' at line 1

Nogle der kan sige mig hvor fejlen er og hvad jeg har gjordt galt?

[Redigeret d. 20/09-05 17:40:21 af Morten Lybecker]

Nu har heg fået det til at virke én gang, og så redigere jeg i koden og så virkede det ikke igen

Nu ser min kode sådan her ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

Og den kommer med denne fejl:

You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ''d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e' at line 1

Nogle der kan sige mig hvor fejlen er og hvad jeg har gjordt galt?

[Redigeret d. 20/09-05 17:40:21 af Morten Lybecker]

jeg ved ikke om det er det men hvor er den der logaf sat henne?
hvad er den kode der virkede, og hvad rettede du?

Jeg kan ikke huske hvad jeg rettede, men jeg fandt fejlen, og nu virker det næsten...

Jeg kan ikke huske hvad jeg rettede, men jeg fandt fejlen, og nu virker det næsten...

okay men hvad mener du med næsten?

okay men hvad mener du med næsten?

Det jeg mener med næsten er at nogle af mine sider stadig ikke virker...

t